סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: במקום מחנה השמדה – קמה שם מדינה יהודית

המדריכים שלוקחים היום מטיילים לעמק דותן מספרים את הסיפור, ומספרים גם על הזעקה שזעק שם יוסף באותם ימים, הזעקה לאחווה שעוד מהדהדת: "את אחי אנוכי מבקש"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלה הם השבועות של יוסף הצדיק. גם פרשת השבוע, "מקץ", ממשיכה לתאר את מסע חייו. מדריך הטיולים איתן עומר שיתף אותי השבוע בפרט היסטורי מרתק, בעיני, שהוא מספר למטיילים: האחים מכרו את יוסף באזור עמק דותן. זה אחד החטאים החמורים בתורה – אחים שמסוגלים לשנוא, להפקיר, לזרוק לבור, כמעט להרוג. פרשנינו מסבירים שזה החטא החמור ביותר בין אדם לחברו, ושהוא משפיע עלינו לרעה על היום, ביחסים בין השבטים והמגזרים בעם.

מתברר שבימי מלחמת העולם השנייה, טרגדיה אחרת אמורה הייתה להתרחש שם. כידוע, צבאות האויב הנאצי התקרבו למצרים. ביישוב היהודי הייתה אז דאגה רבה, ובצדק. המופתי חאג' אמין אל חוסייני פגש את היטלר בברלין, ושניהם תכננו יחד להשמיד את היהודים גם באזור הזה של העולם. העיתונאי חביב כנען מביא בספרו "200 ימים של חרדה" את התכנית האופרטיבית של המופתי: להקים מחנה השמדה גדול, כמו באירופה, בעמק דותן. המשרפות יועדו לכל יהודי היישוב העברי, וגם ליהודים מארצות האיסלאם שמסביב, מעיראק ועד מצרים. מי שתכנן למחוק את היהודים מהמזרח התיכון הפסיד. לא מחנה השמדה הוקם פה, אלא מדינה יהודית.

המדריכים שלוקחים היום מטיילים לעמק דותן מספרים את הסיפור, ומספרים גם על הזעקה שזעק שם יוסף באותם ימים, הזעקה לאחווה שעוד מהדהדת: "את אחי אנוכי מבקש".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירהיסטוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה