חדשות בעולם

תקדים בבריטניה: בית המשפט קבע כי בת התשע מתה מ...זיהום אוויר

עורכי דין ומשפטנים מקומיים טוענים כי פסק הדין מהווה פריצת דרך משמעותית שיכולה לבוא לידי ביטוי גם בפסקי דין דומים ברחבי העולם, ובירכו על פסיקת בית המשפט

אא

בית משפט בבריטניה הוציא השבוע פסק דין תקדימי, לאחר שילדה בת תשע שהתגוררה ברחוב ראשי בלונון - מתה, כפי הנקבע בפסק - כתוצאה מ"זיהום אוויר חריג".

הילדה - אלה אדו-קיסי-דברה, אושפזה בבית החולים עם התקפי אסטמה חזקים, כ-30 פעמים בשלוש שנים, ועל פי הדיווח שמופיע כיום בעיתון המקומי 'גרדיאן', מדובר בציון דרך חשוב ביותר, שכן מדי שנה מתים בעולם כתוצאה מזיהום אוויר חמור, כשבעה מיליון בני אדם. 

אמה של הילדה אמרה כי אילו ידעה על הסכנה הנוראית שבלגור ברחוב עם זיהום אוויר כה קשה, הייתה עוברת דירה ולא מסכנת את חיי בתה, שמתה בשנת 2013.

הפתולוג שטיפל במקרה הוא פיליפ ברלו, ובדו"ח הנתיחה שלו קבע כי בריאותיה של הילדה נמצאה כמות גדולה ביותר של חנקן דו-חמצני, שככל הנראה הוביל לבסוף למותה. "המקור העיקרי לזיהום שאליו היא נחשפה היה פליטות מכלי רכב", אמר ברלו. 

עורכי דין ומשפטנים מקומיים טוענים כי פסק הדין מהווה פריצת דרך משמעותית שיכולה לבוא לידי ביטוי גם בפסקי דין דומים ברחבי העולם, ובירכו על פסיקת בית המשפט. 

תגיות:מוותאווירילדהזיהום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה