חדשות בריאות

הרב הראשי התחסן: "לא להתרגש משמועות וקונספירציות, הקב"ה שלח לנו רפואה"

לאחר שקיבל את החיסון נגד קורונה בבית החולים שערי צדק, קרא הגאון רבי דוד לאו לציבור "לא להתרגש משמועות ומכל מיני קונספירציות למיניהן, אנחנו סומכים על אנשי המקצוע גם בתחום הזה". הוא הוסיף, כי לקראת החיסון קיבל את ברכתו החמה של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי

הגר"ד לאו עם פינדרוס ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן (קרדיט צילום: אריה לייב אברמס)הגר"ד לאו עם פינדרוס ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן (קרדיט צילום: אריה לייב אברמס)
אא

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, ויו''ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס, הגיעו היום (ראשון) למתחם החיסונים של בית החולים שערי צדק בירושלים, והתחסנו נגד נגיף הקורונה.

לאחר קבלת החיסון, אמר הגר"ד לאו: "זכינו בסייעתא דשמיא מרובה להגיע ליום הזה, שבו אחרי חודשים ארוכים שמגפת הקורונה משתוללת בקרבנו, ישנו חיסון זמין שיוכל לסייע במיגור המגפה".

בהתייחסו לשמועות שונות המתרוצצות נגד החיסון, אמר הרב: "קודם כל צריכים לדעת שבכל תחום בחיים אנחנו סומכים על אנשי מקצוע, וכאן החיסון הזה נבדק על ידי אנשי מקצוע הטובים ביותר בעולם. מי שמכיר הן את הבדיקה של המערכת האמריקאית, והן של משרד הבריאות כאן בארץ – אנשי מקצוע בדקו את זה".

"צריך להודות לבורא עולם, שכאשר לואי פסטר חידש לנו את אפשרות הפיסטור, וכאשר אלכסנדר פלמינג חידש לנו את הפניצילין – לא היו אז כל מיני שמועות וקונספירציות למיניהן, אחרת עד היום אנשים היו סובלים ולא מכירים את מושג האנטיביוטיקה".

"כאשר הקב"ה שולח מכה, הוא שולח גם את הרפואה איתה", הדגיש הגר"ד לאו. "ברגע שאנשי המקצוע אומרים שזה הדבר הנכון, אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו כדי להתחסן ולשמור על עצמנו. אני קורא לציבור לא להתרגש משמועות ומכל מיני קונספירציות למיניהן, אנחנו סומכים על אנשי המקצוע גם בתחום הזה".

הרב הראשי גילה, כי בדרכו לבית החולים זכה לקבל את ברכתו של מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, לפעולת ההתחסנות: "אני יכול לציין, שבדרכי לכאן ביקשתי את ברכתו של הגאון רבי חיים קנייבסקי, בברכה חמה שבוודאי צריך ללכת לעשות זאת ובשמחה רבה".

"יש כלל בהלכה 'אין ספק מוציא מידי ודאי'. המחלה היא סכנה אמיתית, סיכון אמיתי שהעולם מתמודד איתו כבר למעלה מעשרה חודשים. הדיבורים אולי יש איזה שהוא סיכון קטן בחיסון – הוודאי דוחה את הספק, וטוב שעשינו את זה. נתפלל ונייחל לפני הקב"ה שתיעצר המגפה במהרה ונוכל לחזור לשגרת חיינו בקרוב בעזרת השם", חתם הרב הראשי לישראל את דבריו.

חבר הכנסת פינדרוס הוסיף: ''באנו להפיג את החששות, להראות שאין שום סיבה לפחד לקחת את החיסון, וכמו שאמר הרב הראשי: אין ספק תופעות לוואי מוציא מידי ודאי מסוכנותו של הנגיף. אני מקווה שהציבור יציית לדעת גדולי ישראל וילך להתחסן בהקדם''.

תגיות:חיסוןהרב דוד לאוהרב חיים קנייבסקינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה