חדשות בריאות

יותר מ-2,800 נדבקים חדשים אתמול, הקבינט ידון בסגירת נתב"ג

על פי נתוני משרד הבריאות, 2,821 בני אדם נוספים אובחנו כנשאי קורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-4.1%. קבינט הקורונה, שהתפזר אתמול ללא החלטות על הגבלות, יתכנס שוב כשעל הפרק יעמדו ההצעות להטלת סגר מלא ולסגירת השמיים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 2,821 נדבקים חדשים בקורונה. תוצאותיהן של כ-70 אלף בדיקות התקבלו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה – ל-4.1%.

24,992 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 838 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 456 חולים מוגדר קשה, ביניהם 117 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל יותר מ-376 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 3,101.

ברקע העלייה המתמשכת בתחלואה והחשש מהמוטציה של הנגיף שהתגלתה בבריטניה ובמדינות נוספות, יתכנס קבינט הקורונה הבוקר שוב בניסיון לקבל החלטות על הגבלות נוספות. אתמול התפזר הקבינט ללא הכרעה, וזאת בשל חילוקי דעות שהתגלעו בין השרים. אמש דווח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות להטיל סגר מלא נוסף, שלישי במספר, ברחבי הארץ.

במהלך הישיבה אתמול אישרו שרי הקבינט את הצעתם של נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין וצוות המל"ל ומשרד הבריאות, לעצור את הטיסות מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, ולהכניס את הישראלים השבים מיעדים אלו לבידוד במלוניות. בדיון היום תעמוד על הפרק ההצעה לסגירה מוחלטת של נתב"ג, בשל החשש מהמוטציה. שרת התחבורה מירי רגב הביעה אתמול את התנגדותה לכך.

איטליה הודיעה אמש כי אותר בתחומה אדם שנדבק במוטציה החדשה של נגיף הקורונה. הנשא ואדם נוסף חזרו בימים האחרונים מבריטניה בטיסה שנחתה בנמל התעופה ברומא. איטליה, צרפת, גרמניה, אירלנד, בלגיה והולנד הודיעו על השעיית הטיסות מהממלכה המאוחדת לשטחיהן. האיחוד האירופי יתכנס היום כדי לדון בתגובה מתואמת.

בהודעה מצולמת שפרסם לאחר ישיבת הקבינט, אמר נתניהו: "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו".

"כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה, וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר, וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים".

"בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו", הבהיר נתניהו. "אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה – אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות".

"כל מי שיחזור מהמדינות הללו ייכנס לבידוד, וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען המדינה שלנו", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:נתב"גמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה