חדשות בריאות

כ-10 אלפים איש התחסנו אתמול, מבצע החיסונים מתרחב

קופות החולים החלו היום לחסן אזרחים בני 60 ומעלה ומי שנמצאים בקבוצות סיכון. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "בינתיים יש כ-200,000 זימוני תורים נוספים. בימים הקרובים נגביר את הקצב"

בקבוקון החיסון של חברת פייזר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)בקבוקון החיסון של חברת פייזר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שני), כי על פי הערכות ראשוניות, ביומו הראשון של מבצע החיסונים "לתת כתף" נגד נגיף הקורונה התחסנו כעשרת אלפים איש המשתייכים לצוותים הרפואיים ברחבי הארץ. הבוקר החלו קופות החולים לחסן אזרחים בני 60 ומעלה ומי שנמצאים בקבוצות סיכון.

"קופות החולים עומדות במשימה", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "ההיערכות של הקופות הביאה ל-10,000 מחוסנים מקרב הצוותים הרפואיים רק ביום הראשון. בינתיים יש כ-200,000 זימוני תורים נוספים. בימים הקרובים נגביר את הקצב. אני קורא לכל מי שמעל גיל 60 – לכו להתחסן, זאת הדרך היחידה להילחם בקורונה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הוסיף: "אני שמח לבשר שביום הראשון של מבצע 'לתת כתף' ישנה היענות גדולה של הצוותים הרפואיים בכל הארץ, והחל מאתמול בשעות הצהריים הורגש הלחץ של הציבור להגיע להתחסן. חשוב לי להדגיש: אנו נחסן את כולם, ואין מה לדאוג. המבצע מתקדם תוך כדי תנועה". לוי ציין, כי "עם הגעת החיסון והתחלת המבצע יש אווירה שמתקרבים לסיום, אך אסור להיכנס לשאננות ולכן חשוב להמשיך ולהקפיד על ההנחיות".

אדלשטיין קיים אמש הערכת מצב עם מנכ"לי ארבע קופות החולים בישראל, כדי ללמוד על התנהלות מבצע החיסונים. מנכ"ל קופת חולים כללית, פרופ' אהוד דודסון, אמר כי עד כה זומנו תורים לכ-90 אלף אזרחים. מנכ"ל מכבי, רן סער, מסר כי במכבי בוצעו כ-100,000 זימונים (50,000 זימונים כפולים). מנכ"לית מאוחדת, סיגל רוזנברג, ציינה כי הקופה זימנה עד כה כ-23,000 תורים. לדבריה, החל מהיום תוכל הקופה לחסן כ-4,000 מבוטחים ביום, ובעוד שבוע תגיע ליכולת חיסון של כ-10,000 מבוטחים ביום. מנכ"ל לאומית, חיים פרננדס, אמר כי הקופה חיסנה מאות עובדים. לדבריו, פיצול מגשי החיסונים בשבוע הבא יאפשר יותר נגישות: "אנחנו עם ביקוש שעולה על ההיצע", הוסיף.

אנשי משרד הבריאות הבטיחו, כי לא יהיה מחסור בחיסונים וכי כמויות השינוע יגדלו בהתאם לביקוש. במהלך השבוע ייפתחו 60 נקודות חיסון, הרבה מעבר למה שתוכנן. מנכ"ל משרד הבריאות אמר למנכ"לי הקופות: "אם נראה שאנחנו במלאי לוגיסטי מופחת, ניתן הערת אזהרה. עד אז – תזמינו ותקבלו". הוא ציין, כי המשרד ממליץ כעת לחסן גם נשים בהיריון, נשים אחרי לידה ונשים המבקשות להיכנס להיריון, וכן מדוכאי חיסון ובני ביתם.

שר הבריאות שיבח את קופות החולים על התארגנותן למבצע: "רק לפני שלושה שבועות איש לא שיער שכבר נתחיל לחסן את אזרחי ישראל. אמרתי כל הזמן, שבמבצע גדול כל כך אין ספק שיהיו תקלות פה ושם ושעל כולן נתגבר. אומרים לי: אני 45 דקות במוקד בלי לקבל מענה. הדבר מלמד על ביקוש גדול מאוד, ואני בטוח שנתגבר על כך. בכל מקום אני מזכיר את הקופות לטובה, ומציין שאם לא היינו עם המערך של ארבע הקופות לא היינו יכולים להצליח במבצע הזה".

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 2,821 נדבקים חדשים בקורונה. תוצאותיהן של כ-70 אלף בדיקות התקבלו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה – ל-4.1%.

24,992 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 838 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 456 חולים מוגדר קשה, ביניהם 117 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל יותר מ-376 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 3,101.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה