חדשות בריאות

רבנים נוספים מצטרפים להוראה הגורפת: "ראוי ונכון להתחסן לקורונה. מזרק קטן מציל חיים"

"הקב"ה נתן בידינו את הזכות הזו ואת החובה לעשות את כל האמצעים בשביל לרפא אותו". רבני תל אביב ובני ברק מורים לציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה

  • ו' טבת התשפ"א
בעיגול: הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא (צילומים: פלאש 90)בעיגול: הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא (צילומים: פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של תל אביב בהווה, הגאון הרב ישראל מאיר לאו, קיבל אתמול (ראשון) את החיסון לקורונה. בשיחה ל'קול חי' סיפר הרב על הרגשתו, ועל החובה ללכת ולהתחסן. "אתמול בבוקר קיבלתי את החיסון, עברו כמעט 26 שעות ואני מרגיש מצוין. כתוב 'ורפא ירפא' – חז"ל אמרו, 'מכאן שניתנה רשות לרופא לרפא' וההלכה אומרת שרשות זו היא חובה", אמר הרב לאו.

"ברגע שהקב"ה נתן בידינו את הרשות לרפא – שלכאורה זה נגד ההשגחה, שהרי ההשגחה קבעה שאדם יהיה חולה ואנחנו עושים כל המאמצים לרפא אותו – אבל הקב"ה נתן בידינו את הזכות הזו ואת החובה לעשות את כל האמצעים בשביל לרפא אותו", המשיך הרב ואמר. "הפעם זה בסך הכל המזרק הקטן הזה עם אותו נוזל קטנטן ושאנשים ברי סמכא ברחבי העולם כמו ה-FDA, שאין להם שום אינטרס אישי או מגמה להזיק – באו ואמרו פה אחד שיש בכוחו להציל. אם נסתכל על המספרים הנוראיים פחות משנה אנחנו פה עם הקורונה ולמעלה  מ-3,000 אנשים הוקרבו על המזבח הזה".

גם הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, רבה של העיר בני ברק, פרסם מענה ובו התייחסות לחיסון נגד נגיף הקורונה על פי דעת תורה. לדבריו, "הנה המצב הקיים בעולם הוא כבר מצב של סכנה, ולצערינו הגדול, רבים נזקיה של המחלה הזו שרבים חללים הפילה ולאחרים גרמה נזק גופני ונפשי ישלח להם השם יתברך רפואה שלימה וקרובה. בנוסף לנזקים הרוחניים בתפילה בציבור ולימוד תורה ברבים ובפרט אצל בחורי הישיבות ותינוקות של בית רבן.

"בוודאי כל התלוי בנו – מחוייבים אנו לעשות כדי להתגונן, כי ניתנה רשות לרופא לרפא, ואין זה בגדר רשות בלבד, אלא כתבו בטור ובשו"ע בסימן של"ו שמצווה היא והזריז בו הרי זה משובח, ובכלל פיקוח נפש הוא", כותב הרב לנדא.

ממשיך רבה של בני ברק ועונה על השאלה האם ניתן לסמוך על דברי הרופאים שהחיסון כן מועיל ואין בו סכנה, משיב הרב: "הנה מי לנו גדול מהרמב"ם הרופא הגדול שכתב בהלכות שבת פרק י"ט הלכה י"ג 'יוצא אדם (בשבת)... ובכל דבר שתולין אותו משום רפואה, והוא שיאמרו הרופאים שהוא מועיל', וכן כתב הרמב"ם בפירוש השמניות שלו מסכת יומא פרק ח' משנה ד' שדין רפואה ישנו בדבר "שההיגיון והניסיון הפשוט מחייבים אותו", ולכן בור הוא שלאחר הניסיון הרב שעשו הרופאים על כמה וכמה אלפים, ואומרים שזה מגן מפני סכנת המחלה, ראוי ונכון לכל אחד לקבל רפואת הגנה זו".

בהמשך המכתב, מתייחס הרב לחששות מתופעות לוואי שליליות של החיסון ותיאוריות הקונספירציה המתפרסמות ללא הרף מתחילת המגיפה - ומבטלן על הסף . "ואלו המעלים ספיקות שמא חשש נזק עתידי ישנו ברפואה זו, מה שעדיין לא יכלו לעמוד הרופאים על כך מהניסיון עד עתה, הרי הרופאים טוענים שעל פי חכמת הרפואה הידועה להם לא נשקפת סכנה עתדה... ובנוסף לזה", מוסיף הרב לנדא, "הרי בלקיחת רפואה זו בנוסף על שמירת עצמו מהמחלה, יש בזה למנוע נזק וחשש נזק לזולת".

"מתוך כל הנ"ל, ברור שעל כל אחד להשתדל לקבל החיסון לעצמו ולבני ביתו", מסכם הרב לנדא את דבריו, "מתוך תפילה לרופא כל בשר שיהא עסק זה לנו לרפואה ותרפאנו, כי רופא חינם אתה".

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בפסיקה דרמטית, כי על הציבור ללכת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה: "צריכים לעשות את זה. לא לפחד". צפו

תגיות:חיסוןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה