חדשות בארץ

ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים: מחבל ירה לעבר שוטרים – ונוטרל

המחבל פתח באש לעבר השוטרים מתת-מקלע מסוג קרלו ונוטרל על ידי כוחות מג"ב. אחד השוטרים נפצע כתוצאה מנפילה ופונה לבית החולים שערי צדק

תת-המקלע בו השתמש המחבל (צילום: דוברות המשטרה)תת-המקלע בו השתמש המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
אא

(עודכן: 22:05)

מחבל פלסטיני חמוש בתת-מקלע הגיע הערב (שני) לשער באב חוטה, אחד משערי הכניסה להר הבית, ופתח באש לעבר שוטרים שהיו במקום. כוחות מג"ב פתחו במרדף אחריו, במהלכו המשיך המחבל לירות לעברם, פתחו באש לעברו ונטרלו אותו. מותו של המחבל, תושב קבטיה בן 17, נקבע זמן קצר לאחר מכן.

בחסדי שמיים, לא היו נפגעים מהירי של המחבל, אולם שוטר אחד נפצע כתוצאה מנפילה במהלך המרדף אחריו. הוא פונה במצב קל לבית החולים שערי צדק בעיר. בעקבות האירוע, המשטרה סגרה את שערי הר הבית ושערי העיר העתיקה. תושב הכפר מוקיבלה נעצר באזור, בחשד שסייע למחבל. רכבו נתפס, והוא הועבר לחקירה.

מהמשטרה נמסר, כי "מתחקור ראשוני עולה כי חשוד שהגיע אל שער באב חוטה ביצע ירי בנשק מסוג קרלו לעבר עמדת אבטחה של שוטרים במקום. השוטרים, יחד עם לוחמי מג"ב שפועלים בעיר העתיקה, ביצעו אחרי המחבל מרדף רגלי תוך שיורה לעברם ונוטרל על ידי לוחמי מג"ב. במהלך המרדף שוטר נפגע כתוצאה מנפילה, מלבדו אין נפגעים לכוחותינו. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב בה שיבח את תגובתם המהירה של השוטרים ולוחמי מג"ב שהביאה לסיומו של האירוע ללא נפגעים נוספים".

בהודעה ממד"א נמסר: "מדובר באירוע סמוך לכניסה להר הבית. במקום מחבל מנוטרל. גבר כבן 36, שנחבל בזמן ריצה, מטופל על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א ומפונה לבית חולים שערי צדק, במצב קל, עם חבלות בגב ובגפיים".

 

תגיות:ניסיון פיגועהעיר העתיקהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה