חדשות בארץ

דרמה לילית: הכנסת דחתה את הצעת הפשרה – וצפויה להתפזר בחצות

הצעת החוק להארכת מועד אישור תקציב המדינה נפלה ברוב של 49 מתנגדים מול 47 תומכים, והכנסת ה-23 צפויה לסיים את כהונתה בחצות. בין המתנגדים לפשרה היו חברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע מכחול לבן ומיכל שיר מהליכוד. שיר הודיעה לאחר מכן על הצטרפותה למפלגתו של גדעון סער

נתניהו וגנץ, ארכיון (עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ, ארכיון (עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מליאת הכנסת דחתה הלילה (שלישי), בתום הצבעה דרמטית, את הצעת החוק להארכת מועד אישור תקציב המדינה, שנועדה למנוע הליכה לבחירות מוקדמות. הצעת הפשרה נפלה ברוב של 49 מתנגדים מול 47 תומכים. אם לא תהיה התפתחות מפתיעה של הרגע האחרון, הכנסת ה-23 תסיים את כהונתה בחצות, וישראל תלך בעוד 90 ימים לקלפיות – בפעם הרביעית בתוך פחות משנתיים.

נציגי כחול לבן נעדרו מההצבעה השמית, אולם חברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע הופיעו במליאה במהלך הקריאה החוזרת של השמות והצביעו נגד ההצעה. חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) הצביעה אף היא נגד ההצעה, והודיעה מיד לאחר מכן על הצטרפותה למפלגתו החדשה של גדעון סער. חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד נעדרה מהמליאה.

בתום ההצבעה מסר יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר: "לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח"כ מיכל שיר ועל ח"כ שרן השכל. שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה, וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכל כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגד".

לפני ההצבעה הדרמטית, עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדוכן. "אני חושב שבשעה הזאת היינו צריכים ללכד כוחות, ולמצוא כל דרך למנוע את הבחירות המיותרות האלו", אמר. "היו לנו הסכמים עם כחול לבן. ברגע האחרון בני גנץ נסוג מהעניין הזה, בייחוד מהדברים שהסכמנו עליהם כדי לעצור את הדיקטטורה הפקידותית-משפטית פה. אבל הוא לא עמד בלחץ של ניסנקורן וחבריו. אנחנו כמובן לא יכולים להסכים לזה. כחול לבן הולכים לגרור אותנו לבחירות מיותרות".

"אני לא חושש מהבחירות", הצהיר נתניהו. "אנחנו ערוכים לזה, אנחנו ננצח. הציבור בישראל יודע מי מביא מיליוני חיסונים, ארבעה הסכמי שלום, מי בולם את איראן, מי מביא ביטחון ומי ישקם כאן את הכלכלה בתנופה רבה. אבל זה מיותר. אני אצביע בעד המשך קידום הממשלה". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עלה לאחר מכן לדוכן והשיב לנתניהו:  "לא מעניינת אותך המוטציה, מעניינת אותך רק הרוטציה".

תגיות:הליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה