חדשות בארץ

הכנסת ה-23 התפזרה, הבחירות יתקיימו ב-23 במרץ

לאחר שהניסיון האחרון לדחות את מועד אישור התקציב נכשל, הכנסת ה-23 התפזרה באופן אוטומטי. על פי חוק, אזרחי ישראל ילכו לקלפיות בתוך 90 יום. נתניהו: "גנץ חזר בו מהסיכומים בגלל מאבק פנימי במפלגה שלו"

לוין (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)לוין (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
אא

כהונתה של הכנסת ה-23 הגיעה הלילה (רביעי) בחצות לסיומה באופן אוטומטי, לאחר שתקציב המדינה לשנת 2020 לא אושר ונכשל הניסיון לדחות את מועד אישורו. על פי חוק, הבחירות לכנסת ה-24 הבחירות יתקיימו בעוד 90 יום, ב-23 במרץ 2021. אזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות – בפעם הרביעית בתוך שנתיים.

עם סיום ישיבת המליאה, אמר יו"ר הכנסת יריב לוין: "בשעה 00:00 תם המנדט, ומשלא אושר תקציב המדינה לשנת 2020, אני מכריז על התפזרות הכנסת ה-23. אנו מצויים בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים, ועם זאת גם מרובת מחלוקות. המחלוקות הקיימות בציבור, מצאו את ביטוין באופן טבעי גם כאן בבניין הזה".

"אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל – להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות", הוסיף לוין. "אני מודה לכלל חברות וחברי הכנסת, הנהלת הכנסת ועובדי הכנסת על המאמץ הגדול לקיים שגרה פרלמנטרית בתנאים מסובכים של תקופה מאתגרת זו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש הצהרה לתקשורת, בה התייחס תחילה למשבר הקורונה: "שוחחתי היום ואתמול בלילה עם מנכ"'לים של כמה מחברות החיסונים הגדולות בעולם. אני לא יכול למסור את הפרטים המדויקים, אבל אני יכול לומר שבעקבות השיחות ובעקבות המאמצים שלנו, ישראל יכולה בפירוש להיות בין המדינות הראשונות שיוצאות ממשבר הקורונה".

"בנוסף שוחחנו ארוכות על סכנת המוטציה המתפשטת במהירות בכל העולם. החדשות הטובות – הם מאוד אופטימיים שהחיסונים יוכלים להיות אפקטיביים מול המוטציה. אלו החיסונים שיש לנו בישראל. ייתכן שהם יגיעו אפילו לאפקטיביות של 95%. יקח עוד מספר ימים כדי לוודא את זה. זה דבר מאוד חשוב לאנושות ולמדינת ישראל. מצד שני, יש גם חדשות רעות: כמו בכל העולם, אנחנו רואים עלייה חדה מאוד בתחלואה. אני מצפה מכחול לבן לקבל את ההחלטות הנכונות לטובת הבריאות של אזרחי ישראל, למרות הבחירות".

בהמשך התייחס נתניהו למשבר הפוליטית ולפיזור הכנסת: "לא רציתי בחירות, הליכוד לא רצה בחירות. הצבענו פעם אחר פעם נגד בחירות. לצערי, בני גנץ חזר בו מהסיכומים בינינו. ההחלטה הזו גוררת בפועל את ישראל לבחירות, ואני חושב שזה קרה בגלל מאבק פנימי במפלגה שלו. הוא חזר בו בגלל ההתעקשות שלו להמשיך לתת לניסנקורן – בניגוד להסכם הקואליציוני – לקדם דיקטטורה של פקידי השמאל שהורסים את רצון הציבור. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. אנחנו נגד בחירות, זו החלטה שגויה של כחול לבן. אבל אם כופים עלינו בחירות, אני מבטיח שאנחנו ננצח".

מכחול לבן הגיבו לדברי נתניהו: "נאשם בפלילים עם שלושה כתבי אישום גורר את המדינה לארבע מערכות בחירות. אם לא היה משפט, היה תקציב ולא היו בחירות".

תגיות:יריב לויןמליאת הכנסתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה