חדשות בריאות

מהשבוע הבא: ניתן יהיה להתחסן גם בבתי החולים

בעקבות הנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין, בתי החולים יחלו בשבוע הבא לחסן את האוכלוסייה נגד קורונה, בנוסף לקופות החולים. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, קרא לשרי הממשלה לקבל החלטת על הטלת סגר מלא: "אם לא נעשה כלום, נגיע ל-3,000 מתים נוספים תוך חודשיים"

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:00)

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (רביעי) את מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, לפעול לכך שהחל מהשבוע הבא יחלו בתי החולים לחסן את האוכלוסייה, בנוסף לקופות החולים, וזאת כדי להגביר באופן משמעותי את קצב החיסונים. בשעות הבוקר מסר משרד הבריאות, כי אתמול חוסנו קרוב ל-45 אלף בני אדם ברחבי הארץ. בשלושת הימים הראשונים של המבצע התחסנו כ-75 אלף איש.

על פי הנתונים של מרכז המחקר מרטין באוניברסיטת אוקספורד, ישראל עומדת במקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש. במקום השני נמצאת בריטניה, ובמקום השלישי ארצות הברית. פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן כתב בטוויטר, כי בקצב של 60 אלף חיסונים ליום ניתן לחסן את כל המשתייכים לקבוצת הסיכון מעל גיל 60 – כ-1.4 מיליון נפש – בתוך כשלושה שבועות. לדבריו, יהיה בכך כדי להוריד את התמותה מהנגיף בכ-90% ואת התחלואה הקשה בכ-75%.

מוקדם יותר היום, הזהיר ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, כי הימנעות מהטלת סגר תוביל לעלייה דרסטית בתמותה. "אם לא נעשה כלום, נגיע ל-3,000 מתים נוספים תוך חודשיים", אמר.

דבריו של אש כוונו לאוזניהם של שרי הממשלה, שיתכנסו לדון בהגבלות נוספות בעקבות התפשטות תחלואת הקורונה. "צריך להבין שאין מנוס מכניסה לסגר", אמר. "אילו היו פועלים בהתאם להמלצותינו לפני שבועיים, ייתכן שניתן היה להימנע מכך. כפי שחזינו, התחלואה עלתה משמעותית, כולל תחלואה קשה. אם נמשיך בשיטת 'שב ואל תעשה', לצערי התחלואה תמשיך לזנק בחדות מסוכנת הרבה יותר, ונגיע בתוך חודשיים לתוספת של 3,000 מתים. עד כה התחזיות דייקו, בואו לא נסכן את בריאות הציבור".

בפני שרי הממשלה תוצג המלצת משרד הבריאות, לפיה על הסגר לכלול סגירה של המסחר, השבתה של מערכת החינוך – כולל החינוך לגיל הרך – ואיסור יציאה מהבתים למרחק העולה על קילומטר. במשרד יבהירו, כי יש להמשיך בסגר עד שהתחלואה תרד לרמה של פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ליום.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונהסגרפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה