חדשות בארץ

זאב אלקין התפטר מהממשלה והצטרף למפלגתו של סער

בהצהרה לתקשורת, תקף אלקין את ראש הממשלה נתניהו: "הרסת את תנועת הליכוד". יו"ר ימינה נפתלי בנט מתח ביקורת על תפקודו של נתניהו במשבר הקורונה, והודיע כי הוא מתמודד לראשות הממשלה: "הגיע הזמן לשינוי". הליכוד: "אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא קיבל את הג'וב שרצה. כל ההצעות של בנט נכשלו"

אלקין (צילום: פלאש 90)אלקין (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:59)

השר למשאבי המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין, התפטר הערב (רביעי) מהממשלה והודיע כי הוא עוזב את הליכוד. זמן קצר לאחר מכן מסר הצהרה לתקשורת, בה תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע על הצטרפותו למפלגתו של גדעון סער.

"כבר שנים רבות אני צועד לצדו של נתניהו", אמר אלקין. "אני מעריך אותו כמדינאי ומכיר את פועלו למען מדינת ישראל. לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים והגחמות של סביבתו הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות. אני רואה איך השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר".

אלקין האשים, כי נתניהו הוביל שוב את ישראל לבחירות רביעיות בתוך שנתיים, וזאת משיקולים אישיים: "בחירות מיותרות והזויות, בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה, אנחנו הולכים לבחירות האלה בגלל הרצון שלך להשפיע על בחירת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ובשביל התקווה שלך להחוק הצרפתי. במצב כזה, אני לא יכול לקרוא עוד לאזרחי מדינת ישראל להצביע לך ולהיות שקט שתפעל למענם. הרסת את תנועת הליכוד, ריסקת את הדמוקרטיה התנועתית".

אלקין החל את דרכו הפוליטית בליכוד, אולם עם הקמת מפלגת קדימה עבר אליה ובשנת 2006 נבחר מטעמה לכנסת ה-17. לקראת הבחירות לכנסת ה-18 ב-2008 הוא פרש מקדימה וחזר לליכוד. בהמשך כיהן כיו"ר הקואליציה, כסגן שר החוץ וכשר במספר משרדים, ונחשב לאחד המקורבים לנתניהו.

בתגובה לחבירתו של אלקין לסער, נמסר מהליכוד: "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג'וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד, ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים, גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף אף הוא את אלקין: "הופתעתי מאוד מדבריו של השר זאב אלקין. זאב יודע היטב שבניגוד לכל מה שנכתב על ידו, ראש הממשלה נתניהו העמיד תמיד את השיקול הלאומי לפני כל שיקול אחר. כמי שהיה שותף ללא מעט משאים ומתנים, השר אלקין גם יודע היטב ששום עניין שנוגע לחסינות האישית של ראש הממשלה לא היה מעולם תנאי במשא ומתן קואליציוני כלשהו".

"לצערי, דווקא השר אלקין הוא שמעדיף את השיקול האישי על פני הנאמנות לדרך", המשיך לוין. "במקום לחזק את דרישת הליכוד לשינויים יסודיים במערכת המשפט, הוא תוקף דרישה זו, וחובר לאותם אלה שמבקשים להנציח את הליקויים הקשים הקיימים במערכת המשפט ובתהליך המינויים בה. בעוד פוליטיקאים מחליפים מפלגות על פי אינטרסים אישיים וקצרי מועד, ראש הממשלה נתניהו ממשיך להוביל את ישראל להישגים היסטוריים וחסרי תקדים עם חתימת ארבעה הסכמי שלום, בלימת איראן, שמירה על הביטחון והצבת ישראל בראש המדינות המקבלות חיסונים ויוצאות ממשבר הקורונה. הציבור יודע את האמת. תנועת הליכוד חזקה ודרכה, בהנהגת ראש הממשלה, תנצח בבחירות",

שרת התחבורה מירי רגב כתבה: "‏צר היה לי לשמוע את דבריו של זאב אלקין, שהוציא רעה את דיבתו של ראש הממשלה והליכוד, שמהם שאב את כוחו כל השנים. הליכוד היא מפלגת העם. מפלגה שורשית וחזקה. בעזרת השם, גם הפעם ננצח".

מוקדם יותר הערב, הכריז יו"ר ימינה נפתלי בנט על התמודדותו לראשות הממשלה. "הגיע הזמן לשינוי", אמר בהצהרה מיוחדת שמסר מהכנסת, בה מתח ביקורת על תפקודו של נתניהו במשבר הקורונה. "נתניהו עתיר זכויות, אך ברגע האמת, בזמן שהיינו צריכים אותו יותר מכל, הוא פשוט לא היה שם. עלינו להודות לו על שנים של עשייה, אך צריך להתקדם הלאה".

בהתייחסו למפלגתו של סער, שעל פי הסקרים האחרונים פגעה במומנטום שצברה ימינה בתקופה האחרונה, אמר בנט: "זה גם לא הזמן לעוד מפלגות שקמו רק כדי להגיד 'מי לא' במקום להתוות דרך של 'מה כן'. ישראל חייבת מנהיגות חדשה. לכן הערב אני עומד פה בפניכם ומודיע שאני מתמודד לתפקיד ראש ממשלת ישראל, כדי להביא סוף סוף את השינוי. כדי שלישראל תהיה מנהיגות שרואה את האזרחים ולא את עצמה".

בליכוד מסרו בתגובה לדבריו של יו"ר ימינה, כי "בשעה שבנט נותן נאום מבולבל וטרחני בטלוויזיה, ראש הממשלה נתניהו מוביל את קבינט הקורונה למבצע החיסונים המהיר בעולם וסגרים נחושים, שיביאו את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה. כל ההצעות של בנט נכשלו בעולם, כולל באירופה שקרסה לסגרים עם אינספור מתים יותר מישראל. רק הניהול של ראש הממשלה נתניהו הביא את ישראל למקום הראשון בעולם בחיסונים, פעל בנחישות ובמהירות לעצירת המוטציה והציב אותנו באחד המקומות הטובים בעולם בתחלואה ובתמותה".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטזאב אלקיןימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה