חדשות בריאות

משרד הבריאות: התגלה מקרה חמישי של המוטציה הבריטית

על אף שנכון לעכשיו אותרו בארץ רק חמישה מקרים של המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה, במשרד הבריאות חוששים כי היא נמצאת בעשרות בדיקות שהתגלו כחיוביות לנגיף

דגימת דם של המוטציה החדשה (תמונה: שאטרסטוק)דגימת דם של המוטציה החדשה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי), כי במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהה היום מקרה נוסף, חמישי במספר, של המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה. מדובר באישה שחזרה מאנגליה לפני מספר ימים. היא נמצאת כעת בבידוד ביתי, ומצבה טוב.

על פי הדיווח בחדשות 12, במערכת הבריאות חוששים כי המוטציה הבריטית נמצאת בעשרות בדיקות קורונה שנעשו בארץ ואובחנו כחיוביות. לבדיקות מבוצע כעת ריצוף גנטי, שנועד לוודא האם אכן מדובר במוטציה של הנגיף. התוצאות יתקבלו בזמן הקרוב.

אמש הודיע משרד הבריאות, כי אובחנו ארבעה מקרים ראשונים של נגיף הקורונה מהזן החדש שנחשף לראשונה בבריטניה. ארבעת הנדבקים הגיעו אף הם מהממלכה ונמצאים בבידוד ביתי. על פי ההערכות, המוטציה החדשה מתפשטת במהירות רבה יותר אולם אינה קטלנית יותר.

ההודעה על גילוי המוטציה בישראל נמסרה לשרים על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך ישיבת הממשלה, שהחליטה להטיל סגר כללי ברחבי הארץ החל מיום ראשון הקרוב. בהתייחסו להודעה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם. ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס למלוניות, וברור מאליו שגם נקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר לאתר אנשים שהיו באנגליה ובמדינות הנגועות".

"עם זאת, אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן", הוסיף נתניהו. "החדשות הטובות הן, לפחות על סמך ההערכות של החברות שמספקות לנו חיסונים, שהחיסונים הללו בסבירות גבוהה – אבל לא מוחלטת – מטפלים בנגיף. את זה נדע רק בעוד כמה ימים. אין לנו ביטחון שכך יהיה, אבל ההסתברות היא שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה".

נתניהו הדגיש, כי גילוי המוטציה בארץ מחזק את הצורך לקדם במהירות את מבצע החיסונים, ולהגביל את תפוצת המחלה: "שני הדברים צריכים להיעשות במקביל – גם מבצע חיסונים מהיר מאוד, ובמקביל הגבלות. אם נעשה את זה, אנחנו נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה. זה אפשרי".

תגיות:משרד הבריאותמוטציהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה