חדשות בארץ

21 עצורים בהפגנת המחאה על מותו של אהוביה סנדק

בתיעוד מההפגנה, נראה שוטר מכה מפגין באגרופיו במשך שניות ארוכות. מהמשטרה נמסר, כי 11 שוטרים נפצעו ושניים מתוכם פונו לטיפול רפואי. בעקבות מותו של סנדק במהלך מרדף משטרתי, מתרחבת הדרישה להקמת ועדה חקירה חיצונית שתבחן את התנהלות ימ"ר ש"י

ההפגנה מול המטה הארצי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ההפגנה מול המטה הארצי, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מאות בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) בירושלים במחאה נגד המשטרה, בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי. ההפגנות התקיימו מול המטה הארצי של משטרת ישראל ובצומת הכניסה לבירה. צירי התנועה באזור המטה הארצי נחסמו למשך שעות ארוכות.

לצורך פינוי המפגינים, השתמשה המשטרה במכת"זיות שהתיזו חומר מסריח שפגע גם בעוברי אורח. 21 מפגינים, ביניהם 12 קטינים, נעצרו.

המפגינים טענו, כי השוטרים נקטו נגדם באלימות קשה. באחד התיעודים המצולמים נראה שוטר מכה מפגין באגרופיו במשך שניות ארוכות. מנגד, במשטרה טענו כי המפגינים יידו אבנים לעבר שוטרים וכלי רכב, וחסמו את צירי התנועה ואת ציר הרכבת הקלה. עוד נמסר, כי 11 שוטרים נפצעו ושניים מתוכם פונו לטיפול רפואי.

סנדק בן ה-17, תושב היישוב בת עין, נהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים סמוך לכוכב השחר, כאשר הרכב בו נסע עם ארבעה מחבריו איבד שליטה והתהפך במהלך מרדף של בלשי ימ"ר ש"י אחריו. השוטרים פתחו במרדף בעקבות חשד לפיו הנוסעים ברכב יידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים. ארבעת חבריו של סנדק, ביניהם שני קטינים, נפצעו ופונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. לדברי הארבעה, ההתהפכות נגרמה לאחר שרכב המשטרה נגח במכוון ברכבם.

אהוביה סנדק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בתוך כך, מתרחבת הדרישה להקמת ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את התנהלות ימ"ר ש"י. חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) כתב: "בערב שבת הגעתי לניחום אבלים בבת עין, בבית משפחת סנדק, היושבת שבעה על מותו המיותר והמזעזע של הנער אהוביה ז"ל. מדינה מתוקנת לא יכולה לסבול אירוע שבו משימת שיטור, בנסיבות שאין בהן סכנה לשוטרים או לציבור, מסתיימת בהרג של אזרח. כל אזרח". 

"במקרה של אהוביה וחבריו בגבעות השומרון, המצב חמור שבעתיים", הוסיף הלוי. "היחס של חלק מיחידות המשטרה לנערים חורג הרבה מעבר לחובתם לדאוג לאכיפת החוק. עדויות רבות מלמדות, שפעולות שיטור שגרתיות כרוכות באלימות קשה ומיותרת, תחת אווירה של שנאה ונקמנות בנערים. בדיקה שהתקיימה לאחרונה העלתה, שניגוח רכבים על ידי ימ"ר יו"ש הפך לשיטה. פרקטיקה כזו היא פשע שצריך להיחקר ללא משוא פנים, בוודאי אם הוא נעשה על ידי לובשי מדי המשטרה". הלוי סיים את דבריו בקריאה לשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, "להביא למיצוי הדין ולבדוק באופן מקיף את נהלי השיטור של ימ"ר ש"י".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הגיע אף הוא בסוף השבוע לניחום אבלים בבית משפחת סנדק. "מה שהיה שם על הכביש זה פשע שצריך להיחקר ולהיבדק על ידי גוף חיצוני, ולא על ידי מי שאמון על עצמו", אמר ביציאתו מהבית. "זה לא קורה בשום מקום בעולם שגוף בודק את עצמו, צריך גוף חיצוני שיבדוק בדיוק מה היה שם".

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלאהוביה סנדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה