חדשות בארץ

גנץ הדיח את זמיר וחיימוביץ’ מרשימת כחול לבן

חברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע – שהצביעו נגד הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב, והובילו לפיזור הכנסת – נפגשו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. זמיר וחיימוביץ' קיבלו הודעה, כי לא ייכללו ברשימת המפלגה בבחירות הקרובות לכנסת, בעוד בנוגע לשפע טרם התקבלה החלטה. שר החוץ גבי אשכנזי נפגש אף הוא עם גנץ, ועל פי ההערכות קרוב לסיום דרכו במפלגה

(צילום: Alex Kolomoisky/POOL)(צילום: Alex Kolomoisky/POOL)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש היום (ראשון) בנפרד עם חברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע – שלושת חברי הכנסת שהצביעו בשבוע שעבר נגד הצעת החוק שגיבשו הליכוד וכחול לבן לדחיית מועד אישור התקציב, ובכך הובילו לפיזור הכנסת. בתום הפגישות עם זמיר וחיימוביץ' נמסרו מטעמו של גנץ הודעות על הדחתם מרשימת המפלגה בבחירות הקרובות לכנסת. בנוגע לעתידו של שפע טרם התקבלה החלטה.

לאחר הפגישה עם גנץ מסר זמיר: "היום זימן אותי בני גנץ לפגישה, בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחול לבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי. נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה, והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

בהודעה שמסרה, מתחה חיימוביץ' ביקורת על התנהלותו של יו"ר כחול לבן: "סיכמנו על סיום דרכנו הפוליטית המשותפת, ועל כך שלא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה. אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת. כבר באותם הימים הפערים האידאולוגיים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות. מצפוני שלם, ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו".

מוקדם יותר הבוקר נפגש גנץ עם מספר 2 בכחול לבן, שר החוץ גבי אשכנזי. על פי ההערכות, אשכנזי לא ימשיך בכחול לבן, אולם לא ברור עדיין האם יחליט להצטרף למפלגה אחרת, להקים מפלגה חדשה או לעשות את דרכו החוצה מהחיים הפוליטיים.

תגיות:בני גנץכחול לבןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה