חדשות בריאות

379 אלף בני אדם חוסנו מתחילת המבצע: "נגביר את הקצב"

אתמול חוסנו בישראל קרוב ל-100 אלף איש, כשליש מתוכם בקופות החולים. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "עבודה מדהימה, נגביר את הקצב עוד יותר"

בקבוקוני חיסונים נגד קורונה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בקבוקוני חיסונים נגד קורונה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

379 אלף בני אדם התחסנו בישראל נגד נגיף הקורונה, במסגרת מבצע החיסונים שנפתח ביום ראשון שעבר. כך עדכן הבוקר (שני) משרד הבריאות. אתמול בלבד חוסנו 98,916 בני אדם, כשליש מתוכם בקופות החולים. הקצב המהיר של המבצע מעמיד את ישראל במקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש.

שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב בטוויטר: "תחילת שבוע שני למבצע החיסונים 'לתת כתף' – מגרדים את ה-100 אלף בדיקות ביום. בסך הכל התחסנו עד היום 379 אלף איש. זה בזכות עבודה מדהימה של אנשי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ומד"א. ויותר מכולם – בזכותכם, אזרחי ישראל, שאתם נרתמים ומגיעים להתחסן. נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב עוד יותר".

נתוני ההתחסנות (משרד הבריאות)נתוני ההתחסנות (משרד הבריאות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב בסוף השבוע יעד של 150 אלף מתחסנים ליום. "שוחחתי בסוף השבוע עם ראשי החברות שמספקות לנו את החיסונים, ואמרתי להם שהיעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל-150 אלף חיסונים ביום", אמר. "זה דבר פנטסטי, אבל סדר גודל כזה זה שיא עולמי. ביקשתי מהם שידביקו את קצב האספקה של החיסונים לקצב ההזרקה, והם אמרו לי שהם חושבים שהם יכולים לעשות זאת".

"פירוש הדבר הוא שתוך 30 יום מהגעה לקצב הזה אנחנו ניתן 4.5 מיליון חיסונים. כיוון שכל אחד צריך שתי זריקות, אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים בישראל. אין דבר כזה בעולם".

"זה השלב הקריטי, השלב הראשון", הוסיף נתניהו, "כי פה נמצאת כל האוכלוסייה בסיכון, כל הצוותים הרפואיים, כל האנשים מעל גיל 60. בשכבה הזאת נמצאים 95% מהתמותה. ברגע שגמרנו את השלב הזה – תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות. אחר כך יבואו עוד 4.5 מיליון ועוד 4.5 מיליון, אבל זה השלב הקריטי ואנחנו יכולים להשיג אותו".

אתמול אובחנו בישראל 3,498 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות עמד על כ-72 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן הסתכם ב-4.9%. בבתי החולים מאושפזים 1,057 חולי קורונה. מספר החולים הקשים עלה ל-590, ועלייה נרשמה גם במספר המונשמים העומד על 144. מצבם של 182 חולים מוגדר בינוני. מפרוץ המגפה אותרו יותר מ-403 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 3,226.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה