חדשות בריאות

בתום דיון סוער: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר

הקואליציה הצליחה להשיג רוב דחוק לאישור תקנות הסגר שנקבעו על ידי הממשלה. נציגי כחול לבן תמכו באישור התקנות ללא שינוי, אולם הממשלה הסכימה לפשרה לפיה בעוד שבוע תצביע הוועדה שוב על מתן אישור למכירה בטייקאווי ממסעדות בכפוף לירידה בתחלואה

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ועדת החוקה של הכנסת אישרה בצהריים (שני) את תקנות הסגר שנקבעו על ידי הממשלה. בתום דיון סוער, ולאחר דחייה בהצבעה, הצליחה הקואליציה להשיג רוב דחוק לאישור התקנות – שמונה חברי כנסת הצביעו בעד מול שבעה שהתנגדו.

הגבלות הסגר נכנסו לתוקף כבר אתמול בשעה 17:00, אולם על פי חוק הקורונה הגדול נדרש אישור של ועדת החוקה, ובסמכותה לבטלן או להכניס בהן שינויים. ברקע המשבר הפנימי בכחול לבן, לא היה ברור האם נציגיה בוועדה, חברי הכנסת איתן גינזבורג ותהלה פרידמן, יתמכו בהגבלות כפי שאושרו על ידי שרי הממשלה.

בקואליציה ניסו להשיג את תמיכתם של נציגי ימינה, ואלו התנו זאת בחיסון מיידי של כל צוותי ההוראה בישראל, באישור טייקאווי ממסעדות ובהתרת פעילות של רפואה משלימה. בסופו של דבר, הצביעו נציגי כחול לבן בעד התקנות ללא שינוי. הממשלה נענתה לבקשתה של פרידמן, לפיה בעוד שבוע תצביע הוועדה מחדש על נושא הטייקאווי בכפוף לירידה במדדי התחלואה. יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, מסר כי "בקשה נוספת של פרידמן נוגעת לחיסון עובדי ההוראה, ואנחנו מקבלים את עמדתה לתת להם קדימות". 

במהלך הדיון נרשמו צעקות וחילופי דברים קשים בין נציגי הקואליציה ונציגי האופוזיציה בוועדה. יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, שאל: "מדוע האופוזיציה או מי שמרכז אותה מחליט להצביע נגד התקנות? האם המצב לא מצריך סגר? האם צריך לתת לתחלואה להתפשט? אם אתם באים שרירותית להצביע נגד עמדת הממשלה על אף שאתם יודעים שהסגר מתבקש – אנחנו מבזבזים את זמננו, אבל אם לא – חשוב שנבין את עמדתכם".

חבר יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם) השיב לזוהר: "אם הקואליציה הייתה נמצאת פה אתמול, היא הייתה מבינה בדיוק את הדברים. למה אנחנו צריכים לתת הסברים? בואו נצביע. הדיון הסתיים אתמול. נשאלו פה שאלות יסוד, ומשרד הבריאות לא נתן תשובות – לגבי ההצדקה לסגר, לפסילת טייקאווי ועוד. לא קיבלנו תשובה למה מקום ירוק צריך להיות סגור, לגבי 1000 מטר, לגבי נימוקים אפידמיולוגיים, וברגע שפוליטיקאי מתחיל לדבר כמו רופאים – ככה זה נראה".

לאחר ההצבעה, אמרו בימינה כי "הממשלה הזו אטומה, נאלצנו להצביע נגד תקנות הסגר. לאורך כל הבוקר עשינו הכל כדי להגיע להבנות ולאפשר סגר, תוך רגישות למסעדנים ולצוותי ההוראה. עקב ההתעקשות הצלחנו להכניס לתקנות את הרפואה המשלימה וחיסונים לעובדי ההוראה. לצערנו, הממשלה סירבה ומסרבת לאפשר חמצן למסעדנים – מסרבת לאשר מכירה בטייקאווי אף על פי שאין שום סיכון בהדבקה בטייקאווי".

כזכור, אתמול ביטלה ועדת החינוך את התקנה שאושרה בממשלה, לפיה תלמידי כיתות ה'-י' ילמדו בלמידה מקוונת במהלך הסגר. בעקבות ההצבעה בוועדה, הלימודים בגני הילדים ובכיתות א'-ד' (כולל הצהרונים) יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה, לרבות בערים אדומות וכתומות. תלמידי כיתות ה'-י"ב ימשיכו להגיע למוסדות החינוך רק ביישובים ירוקים וצהובים, בעוד ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק. מסגרות החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות ימשיכו לפעול כרגיל בכל היישובים, כולל בערים אדומות וכתומות.

תגיות:נגיף הקורונהסגרועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה