סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר על אנשי השנה הגיבורים

ארבעה גיבורים קיבלו עיטור שבח בשבוע שעבר: שי אבישר, מיכאל בן זיקרי, מוטי בן שבת והרב אחיעד אטינגר. רק אחד מהם נותר בחיים

(בעיגול: מוטי בן שבת)(בעיגול: מוטי בן שבת)
אא

זו תקופה של סיכומי שנה ובחירת האנשים והאירועים של 2020. לפני כמה ימים נערך טקס חלוקת עיטורים וציונים לשבח לשוטרי משטרת ישראל, לסיכום השנה האזרחית. 32 עיטורים חולקו שם, בסיומה של שנה רבת ביקורת ומחדלים, ונראה היה שהשר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן ממש נהנים לכמה שעות לעסוק בהישגים ובהצלחות.

ארבעה אזרחים קיבלו שם עיטור, לבקשת השר. אנשי השנה מסוג אחר. שי אבישר, מיכאל בן זיקרי, מוטי בן שבת והרב אחיעד אטינגר. מתוך הארבעה רק שי אבישר שרד את אותה גבורה. בשם יקיריהם שהקריבו את חייהם עלו כרמית ויורם, הוריו של הרב אטינגר, חוה בן שבת ושתי בנותיה, אמו ואחיותיו של מוטי בן שבת, וחלי איטח, זוגתו של בן זיקרי.

הנה תזכורת: מול גל הצפות ששטף את נהריה, הציל בן שבת את חייה של משפחה שנתקעה ברכב. אחרי שחולצו חזר בן שבת לרכב מחשש שנשכח שם תינוק, ונסחף בזרם אל מותו.

הרב אטינגר, ראש ישיבה בדרום תל־אביב, חלף בצומת אריאל כשמחבל החל לירות לכל עבר. הוא יצא מרכבו, שלף את אקדחו, חתר למגע, הציל חיים של אחרים, אבל נפצע ולא שרד.

מיכאל בן זיקרי שהה עם משפחתו באגם זיקים. הוא שמע אדם זועק כי ילדיו טובעים, מיהר לשחות לכיוונם והציל שלושה בני משפחה אחת מטביעה. הוא הגיע לאפיסת כוחות, ולא הצליח לצאת מהמים.

שי אבישר היה על חוף הים באשדוד כשארבעה בני נוער נקלעו למצוקה בים. הוא לקח גלשן שמצא על החוף והצליח לחלץ שלושה מהם.

ארבעתם יכלו להתעלם. ארבעתם יצאו מאזור הנוחות שלהם והיו מוכנים לסכן את חייהם כדי להציל חיים של אחרים. אז נכון שיש קורונה ויש בחירות, ויותר פופולרי לקטר על האופי הישראלי, אבל בבואנו לסכם את 2020 , ראוי לזכור גם אותם ואת דרכם.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:סיון רהב מאירגיבורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה