חדשות בריאות

גלנט: בשבוע הבא נתחיל לחסן את צוותי ההוראה

שר החינוך יואב גלנט מסר, כי מבצע החיסון של עובדי ההוראה יתחיל כבר בשבוע הבא. סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר כי קודם כל יש לחסן את האוכלוסיות שבסיכון: "האם מורה בן 30 צריך להתחסן לפני מבוגר בן 70? להערכתי לא"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

שר החינוך יואב גלנט הודיע הבוקר (שלישי), כי מבצע החיסונים של צוותי ההוראה יתחיל בשבוע הבא.

"החל מהשבוע הבא נתחיל את מבצע החיסונים עבור המורות, המורים, הגננות והמנהלים ברחבי הארץ", כתב גלנט בטוויטר. "סגל ההוראה הוא המפתח להצלחת ילדי ישראל, הם נמצאים בחזית העשייה, ולכן חובתנו לתעדף אותם בקבלת החיסונים. חיסונם יסייע בידנו להשאיר את המוסדות פתוחים, תוך שמירה על בריאות המורים, הגננות והתלמידים".

מנגד, סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר לגלי צה"ל: "אנחנו קודם כל מחסנים את האנשים שבאוכלוסיית הסיכון. האם מורה בן 30 צריך להתחסן לפני מבוגר בן 70? להערכתי לא. קודם כל נחסן את אלו שהסיכון שלהם לתחלואה קשה וחס וחלילה לתמותה הוא הכי גבוה. אחרי שנטפל בהם, אפשר יהיה להתחיל לחשוב על קטגוריות אחרות כמו מורים".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס אף הוא לסוגיית החיסון של צוותי ההוראה. "צריך להקדים את ההתחסנות של המורים והגננות", אמר בריאיון לכאן ב'. "נכון שרבים מהם צעירים והתחלואה פחות קשה, אבל אני חושב שיש מחויבות מוסרית כלפי אוכלוסייה זו כשאנחנו קוראים להם ללמד בכיתות כשהילדים עצמם לא מחוסנים ויכולים להדביק".

פרופ' אש הכחיש את הדיווחים על קיצוץ במכסות החיסון לקופות החולים, ואמר כי אלו דווקא הוגדלו: "אנחנו רוצים לנצל את כל אפשרויות החיסון – גם בקופות, גם בבתי החולים, וגם במבצע החיסון בבתי אבות – ומווסתים את החיסונים בהתאם. אני לא חושב שתהיה בעיה לקופות החולים להמשיך לחסן בקצב שלהן, אנחנו עולים בקצב מדי יום ושואפים להגיע ליעד של 150 אלף חיסונים ביום".

הפרויקטור הדגיש כי "יהיו מספיק חיסונים לכולם. אנחנו תלויים בקצב ההגעה של החיסונים. מאחר שקצב החיסון מאוד גבוה, אנחנו פועלים להקדים את הגעת המנות לארץ".

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטיואב קישנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה