חדשות בארץ

גנץ הודיע: "מתמודד בבחירות הקרובות, תהיה ברית נגד נתניהו"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע כי יתמודד גם בבחירות הקרובות בראשות מפלגתו. הוא מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותקף את המבקרים אותו על הצטרפותו לממשלת האחדות: "בכיינים ופחדנים". על פרישתו של אבי ניסנקורן מכחול לבן: "מי שרוצה – שילך"

גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה)גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה)
אא

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הודיע הערב (שלישי) כי ימשיך לעמוד בראש מפלגתו ויתמודד עמה בבחירות הקרובות לכנסת. ברקע המשבר הפוקד את כחול לבן, תקף גנץ בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם התייחס גם להודעתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן על פרישתו מהמפלגה: "מי שרוצה – שילך, מי שלא מתאים לו – הדלת פתוחה".

"הבחירות הקרובות שנתניהו גרר אותנו אליהן הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך", פתח גנץ את דבריו. "נקודת האור המחכה לנו במערכת הבחירות הקרובה היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו. סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן".

"נשכבנו על הגדר, יש אומרים שנשכבנו על הרימון. אנחנו משלמים עכשיו מחיר פוליטי כבד מאוד. אבל אני לא חושב על עצמי לרגע. ידענו מיהו נתניהו לפני שנכנסנו לממשלה. לא עבר יום אחד בממשלה הזו שבו הוא באמת ראה אותנו שותפים".

"הותקפתי, ועודני מותקף מדי יום, בעודי בולם את המהלכים המסוכנים שנתניהו הוביל עם אנשיו בחודשים האחרונים", הוסיף יו"ר כחול לבן. "רבים השמיעו לי את המושג 'מתאבד פוליטי'. זה לא עניין אותי, ולא מעניין אותי גם היום: אך ורק מדינת ישראל עומדת לנגד עיניי – גם בגינו של המחיר האישי הגבוה ביותר".

בהמשך דבריו הסביר גנץ מדוע הצטרף לממשלת האחדות עם הליכוד, ותקף את "הבכיינים והפחדנים" כהגדרתו שמתחו עליו ביקורת על כך: "לא באנו להציל את כבודנו, חששתי לשלטון הדמוקרטי בישראל. בזמן שישבתם והקלדתם, אני מנעתי את סגירת בתי המשפט; בזמן שצייצתם, אני דאגתי שתוכלו להפגין גם נגדי; בזמן שישנתם, אני שמרתי על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל; בזמן שנתתם טיפים מן היציע, הכנסתי את מערכת הביטחון לטפל בקורונה, הכפלתי פי 10 את מספר הבדיקות. בזמן שעשיתם חישובים פוליטיים, אני עשיתי רק למענכם".

"מעולם לא האמנתי לנתניהו, אבל הייתי מוכן לשתף איתו פעולה למען המדינה", הצהיר גנץ. "הוא, לעומתי, בחר בדרך של אי כיבוד הסכמים. עד הבחירות, אנחנו נשמור על הממשלה מבפנים, ואחריהן תהיה פה ברית של שותפות כנגד נתניהו ולמען מדינת ישראל. בבחירות הקרובות תהיה מפלגה אחת ומנהיג אחד שיפסידו, והרבה מפלגות ומנהיגים שינצחו והחיבור ביניהם ירכיב את הממשלה הבא".

גנץ התייחס למשבר הפוקד את מפלגתו והודה: "אלה ימים לא פשוטים, אבל לפעמים צריך לגזום את הצמרות כדי שהשורשים יעמיקו. מי שרוצה – שילך, מי שלא מתאים לו – הדלת פתוחה. כאן תישאר ותיבנה קבוצה חזקה ומלוכדת, שלא כסאות ושיריונים מובטחים להם, רק עבודה קשה למען המדינה".

"כאשר יתפזרו ענני הסיסמאות, נעשה הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה, אבל יש רק קבוצה אחת שתוכל להביא לתוך ההרכב החדש את הממלכתיות, את השמירה על שלטון החוק ואת הרוח הסולידרית שאנחנו כל כך צריכים. מפלגה אחת שתאזן בין כבוד למסורת אך לא תאפשר לסגור את תל אביב בשבת, לא תאפשר שחיתות ותשמור על השוויון ועל הביטחון. כחול לבן חזקה בראשותי תהיה חלק מוביל במהלכי התיקון. כפי שידענו להציל את ישראל מנתניהו, נדע גם לתקן, ולנווט אותה מהמים הסוערים, לחוף מבטחים", סיכם גנץ.

כאמור, מוקדם יותר היום הודיע ניסנקורן על הצטרפותו למפלגתו החדשה של ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. בשיחה שקיים עמו, ביקש ממנו גנץ להגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים. "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש, ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו", אמר. "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל, וכפי שפעלנו עד כה נמשיך גם בהמשך".

תגיות:בני גנץכחול לבןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה