חדשות בריאות

ד"ר אלרעי פרייס: "מטוס מדובאי חזר עם 14 חולי קורונה"

במהלך דיון בוועדת החוקה פרץ עימות בין ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לבין חברים בוועדה שדרשו לקצר את הארכת מצב החירום. ד"ר אלרעי פרייס מסרה, כי חברת פייזר צפויה להודיע במהלך השבוע האם החיסון שלה יעיל נגד המוטציה הבריטית

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ועדת החוקה של הכנסת התכנסה היום (רביעי) לדיון בבקשה להארכת מצב החירום בשל נגיף הקורונה. במהלך הישיבה התגלע עימות בין חברים בוועדה לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהאשימה אותם באמירות פופוליסטיות. חברי הכנסת הגיבו "את פופוליסטית בעצמך". במהלך הדברים היא חשפה, כי על מטוס שחזר מדובאי התגלו 14 מקרים של הידבקות בקורונה.

ד"ר אלרעי פרייס סקרה את הנתונים המצדיקים, לדבריה, את הארכת מצב החירום ב-60 ימים נוספים, וזאת לאחר שחלק מחברי הוועדה טענו כי בעקבות תחילת מבצע החיסונים יש לקצר את משך ההארכה: "נכון להיום חיסנו 30% מהאוכלוסייה בסיכון במנה ראשונה, כך שב-60 יום הקרובים לא נגיע לחיסון בשתי מנות של כל האוכלוסייה בסיכון. גם אם נעשה זאת, עדייין 35% מהחולים הקשים והקריטיים הם בני פחות מ-60. לפחות שליש מאוכלוסיית ישראל לא יכולה להתחסן כי הם ילדים. אין היענות של 100%, יהיו אנשים שלא ירצו להתחסן וכמובן לא נכריח אף אחד. כך שב-60 יום הקרובים אנחנו עדיין נמצאים במצב חירום בפנדמיה עולמית".

חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) תקף את אלרעי פרייס: "למה אתם לא מחסנים אך ורק את אוכלוסיות הסיכון והאנשים החיוניים? אמרת שאנחנו לא יודעים אם החיסון מונע את ההדבקה, וזה לא מעודד את הציבור להתחסן. אם את לא יודעת מה החיסון הזה עושה – אל תחסני".

ד"ר אלרעי פרייס השיבה לדבריו של אבידר: "אני מציעה להפסיק עם האמירות הפופוליסטיות האלה וההתקפות. אני לא מנסה להביא אנשים להתחסן בלי לספר להם את כל האמת. אנחנו יודעים שהחיסון הזה יעיל ב-95% במניעת תחלואה באנשים שחוסנו. אנחנו עדיין לא יודעים אם מי שחוסן יכול עדיין להפיץ את הנגיף, הדבר הזה נמצא בבדיקה. אם אתה מצפה שלא אגיד לציבור את האמת – אתה טועה".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה), התערב בחילופי הדברים ופנה לאבידר: "אני לא רוצה פה את הטון הזה של התקפה". לד"ר אלרעי פרייס אמר: "אבקש ממך לא להשתמש במילה פופוליסטים ביחס לחברי כנסת שעושים את תפקידם. ד"ר אלרעי פרייס נמצאת בחזית המערכה ימים ולילות, וכשבאים לבניין הזה צריך חסינות, ואני מבקש מכולכם שהשיח הזה לא יהיה".

בהמשך הדיון הוסיפה הבכירה במשרד הבריאות: "אנחנו נמצאים במצב של מגפה שמתפשטת, עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים והמונשמים. במקביל, המגפה מתפשטת גם בעולם. גם מדינות שהיו ירוקות הפכו לאדומות. כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קורונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים".

אלרעי פרייס התייחסה למוטציות של הנגיף שהתגלו בבריטניה ובדרום אפריקה: "באנגליה רואים עלייה משמעותית בחולים, באשפוזים ובתמותה, הדבקות מהירות גם בבתי ספר. במקביל, יש מוטציה בדרום אפריקה שפוגעת יותר באנשים צעירים". באשר למוטציה הבריטית, היא ציינה כי "לא יודעים עדיין בוודאות, אבל ההנחות הן שהחיסון יהיה יעיל לגביה. אנחנו מחכים לתשובות סופיות מחברת פייזר, שאני מקווה שיגיעו בשבוע הקרוב. במצב התחלואה בישראל אין לנו לוקסוס לייבא תחלואה מחו"ל".

בתום הדיון הסוער, אישרה הוועדה ברוב קולות את הארכת מצב החירום בשל הקורונה ב-60 ימים, עד ל-3 במרץ 2021. כמו כן, אישרו חברי הוועדה את החלטת קבינט הקורונה אמש לבטל את החובה הגורפת לבידוד במלוניות. השבים מחו"ל מכל מדינה בעולם יוכלו לקיים את הבידוד בבית, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה עם הנחיתה בנתב"ג והתחייבות לביצוע בדיקה נוספת ביום התשיעי לבידוד.

בעקבות דבריה של אלרעי פרייס על תחלואה שהתגלתה בקרב נוסעי מטוס שחזר מדובאי, פרסם משרד הבריאות הודעת הבהרה: "היום בבוקר החלה חקירה אפידמיולוגית בעקבות גילוי של מאומתים על טיסה מדובאי. מדובר בטיסה שנחתה ביום שני, 28 בדצמבר, ומאז הנחיתה התגלו 14 מקרים של מאומתים שטיילו ביחד בטיול מאורגן. הנוסעים נכנסו לבידוד כמו כל השבים מחו"ל בשבוע האחרון".

תגיות:נגיף הקורונהועדת החוקהשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה