חדשות בארץ

אשכנזי הודיע על פרישתו מכחול לבן: "לוקח פסק זמן"

שר החוץ גבי אשכנזי הודיע, כי החליט שלא להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן: "אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי". יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ: "מכבד את החלטתו ומודה לו על השותפות בשנתיים האחרונות"

אשכנזי וגנץ, ארכיון (צילום: פלאש 90)אשכנזי וגנץ, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

ההתפרקות של כחול לבן נמשכת: שר החוץ גבי אשכנזי הודיע היום (רביעי), כי החליט לפרוש מכחול לבן וכי הוא שוקל את המשך דרכו הפוליטית. בהודעה שפרסם, מסר אשכנזי כי שוחח עם יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, והודיע לו כי אין בכוונתו להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן.

"כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו, והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית", אמר אשכנזי. "כך פעלתי כל חיי, וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי – בחרתי לקחת את הסיכון עליי. שינוי השיח מסיפוח השטחים הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום, ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות".

"החלטתי, כאמור, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש", הוסיף אשכנזי. "הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות".

בתגובה להודעה, מסר שר הביטחון: "אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי, ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות, והערכתי אליו רבה. גבי החזיר את משרד החוץ למקומו הטבעי כמשרד מוביל ומשפיע אחרי שנים של הפקרה, וסייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה באזור, ואני בטוח שעוד יתרום רבות לציבוריות בישראל".

מוקדם יותר היום, הגיש שר המשפטים אבי ניסנקורן את התפטרותו מתפקידו לגנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאחר שאתמול הודיע על פרישתו מכחול לבן והצטרפותו למפלגתו החדשה של רון חולדאי. בשיחה שקיים עמו לאחר הודעתו, ביקש ממנו גנץ להתפטר מתפקידו. בסביבתו של גנץ הבהירו, כי אם ניסנקורן לא יתפטר – הוא יפוטר על ידי שר הביטחון, בתוקף סמכותו כראש הממשלה החליפי.

במכתבו לגנץ כתב ניסנקורן: "בימים אלו אנו מתמודדים עם מתקפה מסוכנת על הדמוקרטיה הישראלית. הניסיונות לפגוע בשלטון החוק הישראלי חסרי תקדים. המתקפה היום יומית נגד שלטון החוק והמשפט לא מבקשת לשפר את המערכת, אין מדובר בביקורת בונה ולא במאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים. המציאות הזו מחייבת אותנו ולעמוד על המשמר, להוסיף ולבלום כל ניסיון לערב שיקולים אישיים בכל החלטה בתחום החוק והמשפט ובכל החלטה לאומית. במאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, אין לנו ברירה אלא לנצח".

תגיות:בני גנץגבי אשכנזיכחול לבןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה