חדשות בארץ

תם עידן: הגידו שלום לטלפונים הציבוריים

משרד התקשורת הודיע, כי יאשר לחברת בזק לצמצם משמעותית את פריסת הטלפונים הציבוריים ברחבי הארץ. מספר הטלפונים הפרוסים צפוי לרדת מכ-9,500 למאות בודדות

  • ט"ז טבת התשפ"א
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

זוכרים מתי בזמן האחרון נעצרתם ליד עמדת טלפון ציבורי ברחוב, הכנסתם את כרטיס הטלכרט לתוכו והתחלתם לנהל שיחה? גם אם תרצו לעשות זאת, ייתכן ובקרוב לא תוכלו, שכן משרד התקשורת הודיע כי יאשר לחברת בזק לצמצם משמעותית את פריסת הטלפונים הציבוריים ברחבי הארץ.

כיום פזורים בישראל כ-9,500 טלפונים נייחים ציבוריים, וזאת מתוקף תקנה 28 לתקנות הבזק, המחייבת את בזק להציב טלפונים ציבוריים בבתי חולים, במוסדות חינוכיים, בחופי רחצה, בבתי מלון ובמקומות נוספים בהם ישנה חשיבות ציבורית לנגישות תקשורתית.

אלא שבעקבות ההתפתחות הטכנולוגית בשני העשורים האחרונים, וכן בשל השיפור בפריסה הארצית של רשתות הסלולר והעלייה בצריכה ובשימוש בטלפונים הסלולריים, חלה ירידה בשימוש בטלפונים הציבוריים, עד שכיום השימוש בהם מזערי ביותר. מנתונים שהתקבלו במשרד התקשורת עולה, כי בכ-83% מהטלפונים הציבוריים נעשה שימוש של פחות מ-100 דקות לחודש. בחלק מהמקומות אף לא נעשה כלל שימוש בטלפונים אלו.

לאור זאת, חברת בזק וגורמים בשלטון המקומי פנו למשרד התקשורת בבקשה להסיר טלפונים ציבוריים, וזאת בנימוק שמדובר בנטל כלכלי בלתי מוצדק. עוד נטען, כי חלק מטלפונים אלו מהווים כיום הפרעה ואף מפגע במרחב הציבורי.

בתחילת 2020 פרסם משרד התקשורת "קול קורא" בעניין, וקיבל התייחסויות מהציבור לרבות רשויות מקומיות ונציגי ציבור. לדברי המשרד, "לאחר בחינת כלל ההתייחסויות ובחינת הסוגיה, נמצא כי לא קיימת הצדקה להצבת טלפונים ציבוריים חדשים ולא קיים צורך בפריסה רחבה של טלפונים ציבוריים קיימים. בהתאם לאמור, משרד התקשורת החליט לתקן את תקנה 28 לתקנות הבזק, באופן שיאפשר את צמצום פריסת הטלפונים במקומות בהם היקף השימוש לא מצדיק את הצבתם, תוך שיבטיח את המשך מתן השירות במקומות בהם יש צורך בכך".

על פי המנגנון המוצע בתיקון, בזק תחויב להסיר טלפונים ציבוריים שנעשה בהם שימוש של פחות מ-100 דקות שיחה בממוצע בחודש. בעקבות זאת, מספר הטלפונים הפרוסים ברחבי המדינה צפוי לרדת מכ-9,500 למאות בודדות.

במסגרת השינויים, תידרש החברה להעביר למשרד התקשורת, עד לתום הרבעון הראשון של כל שנה, דוח המפרט את הטלפונים הציבוריים שהחברה מחויבת בהסרתם בהתאם לנתוני השימוש בשנה הקודמת. יחד עם זאת, בזק תחויב לתפעל ולתחזק את הטלפונים הציבוריים שלא יוסרו.

תגיות:בזקטלפונים ציבוריים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה