חדשות בארץ

מרן הגר"ע יוסף במכתב נדיר: "יונתן פולארד נמק בכלאו. חלילה לנו מלהחריש"

מכתב מרגש במיוחד, אותו כתב מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, לפני 14 שנה: "יונתן פולארד נמק בכלאו בארה"ב ומצבו קשה מאוד. חלילה לנו מלהחריש"

  • ט"ז טבת התשפ"א
מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)
אא

מכתב נדיר ומרגש במיוחד מתפרסם היום (חמישי), עם הגעתם של יונתן ואסתר פולארד לישראל, וסגירת המעגל לאחר 30 שנה בכלא האמריקני, 7 מתוכן בצינוק.

מדובר במכתב ששלח מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, הראשון לציון ונשיא מועצת חכמי התורה, לראש ממשלת ישראל דאז, אהוד אולמרט, לפני 14 שנה. היה זה בערב נסיעתו של אולמרט לארה"ב, ומרן הגר"ע יוסף, כאב רחום, ביקש ממנו לפעול למען שחרורו של יונתן פולארד.

"ראשית מכתבי, ברצוני לברך אותך ערב נסיעתך לארצות הברית", פותח מרן זצ"ל את מכתבו.  "יהי רצון שהקב"ה ייתן חינך וחסדך בעיני הממשלה והשרים, ותצליח במשימתך הרמה אשר לשמה אתה נוסע".

"בעת רצון זו ברצוני לפנות אליך בבקשה, אשר כבר בעבר העליתי בפני ראשי ממשלות ישראל, בענין האסיר יונתן פולארד, אשר נמק בכלאו בארה"ב בעוון ריגול עבור מדינת ישראל, ואשר על פי עדויות אשר הובאו בפני לאחרונה, מצבו קשה עד למאוד, ובכל יום שעובר מצטמק ורע לו", כותב מרן בכאב. "ועתה, אם תועלה על ידי כבודו בקשה לשחרורו מכלאו, אפשר וזו שעת כושר יותר מבעבר מחמת כמה טעמים".

מכתבו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל למען שחרורו של פולארדמכתבו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל למען שחרורו של פולארד

"כבוד ראש הממשלה הינו מיומן בתכסיסי ובשבילי הדיפלומטיה, ואיני בא להשית לכבודו דרכי השתדלות, אם בקול דממה או בקול תרועה, אם בתחנונים או בעזות, ומן הסתם נועץ כבודו בגורמים אשר עיסוקם בזה, וכך מן הראוי שיעשה.

"אלא בא אני לקיים חובתי ולהביע בזאת דעתי שעל כל פנים – חלילה לנו מלהחריש, מפני שבנידון דידן לא יפה השתיקה! אם במפגשתך עם הממשל בארצות הברית יראו שעניינו של יונתן פולארד אינו טורד את שלוותה של הממשלה החדשה במדינת ישראל, הרי שיש בזה אמירה רעה וברת תוצאות שליליות, וממילא יש כאן גדר של 'לא תעמוד על דם רעך'.

"תפילתי לפני שוכן מרומים, שינחה את כבודו ברוח וגבורה, עצה ותושיה בנסיעתך זו", מסיים המרן את מכתבו, "והריני שוב לברכך כי תישא חן וחסד בעיני השרים ונשיאם בכל העניינים החשובים, וימדדו עימך באותה מידה, ויגולו רחמיהם על העם היושב בציון, כמו גם על בן ציון הנמק בכלאם.

"בכבוד רב, ידידך עוז, בברכת 'ובאו עליך כל הברכות האלו והשיגוך", מסיים מרן בכתב ידו את המכתב.

המעגל נסגר - יונתן פולארד הגיע לישראל. צפו: (קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:יונתן פולארדמרן הגר"ע יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה