חדשות בארץ

סוללת כיפת ברזל שנייה נמסרה לצבא ארצות הברית

במסגרת ההסכם שנחתם באוגוסט 2019 בין ישראל וארצות הברית, נמסרה סוללה שנייה של מערכת כיפת ברזל לצבא האמריקני. שר הביטחון בני גנץ: "הוכחה ליכולות הטכנולוגיות המצוינות של התעשיות הישראלית"

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנהלת 'חומה' במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון מסרה בסוף השבוע סוללה שנייה של מערכת כיפת ברזל לידי צבא ארצות הברית, וזאת במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני. המערכת תשמש להגנת כוחות פורסים של צבא ארצות הברית מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.

משרד הביטחון של ישראל ומשרד ההגנה האמריקני חתמו באוגוסט 2019 על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות כיפת ברזל להגנת כוחות צבא ארצות הברית. הסוללה הראשונה נמסרה בסוף חודש ספטמבר, ונמצאת כבר בהליך אינטגרציה בארצות הברית. מסירת הסוללה השנייה נעשתה תוך עמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט.

שר הביטחון בני גנץ התייחס למסירת הסוללה לצבא ארצות הברית, ואמר כי היא "מוכיחה שוב את הקשר ההדוק בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני, את האפקטיביות של המערכת מול איומים שונים, ואת היכולות הטכנולוגיות המצוינות של התעשיות הישראליות".

מערכת כיפת ברזל נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011. היא השיגה למעלה מ-2,400 יירוטים מבצעיים בשדה הקרב, באחוזי יירוט גבוהים מאוד. חברת רפאל הינה המפתחת והמייצרת של המערכת, בשיתוף עם חטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה- MMR, וחברת 'אמפרסט' המספקת את מערכת השליטה והבקרה. מנהלת 'חומה' מובילה את פיתוח מערך ההגנה ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת כיפת ברזל, מערכת שרביט קסמים ומערכת חץ 2 וחץ 3.

ניסויים במערכות "שרביט קסמים", "כיפת ברזל" ו"חץ" (וידיאו: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

תגיות:ארצות הבריתכיפת ברזלבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה