חדשות בריאות

"רגע מכריע": בריטניה החלה להשתמש בחיסון של אסטרהזניקה

לאחר שהחיסון של חברת התרופות הבריטית-שוודית ואוניברסיטת אוקספורד אושר בשבוע שעבר בבריטניה, החלה היום הממלכה המאוחדת להכניסו לשימוש. שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק: "זו הדרך ליציאה מהמגפה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

בריטניה החלה הבוקר (שני) להשתמש בחיסון נגד קורונה שפותח על ידי חברת אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד. כמעט חודש מאז החלה במבצע ההמוני לחיסון האוכלוסייה באמצעות החיסון של חברת פייזר, הפכה בריטניה למדינה הראשונה בעולם המשתמשת בחיסון של אסטרהזניקה. בריאן פינקר בן ה-82 היה הראשון לקבל את החיסון, שאושר ביום חמישי האחרון לשימוש על ידי הסוכנות הרגולטורית הבריטית לתרופות ומוצרי בריאות (MHRA).

קצב ההתחסנות בבריטניה נמוך מאשר בישראל, אולם גבוה יותר מאשר בארצות הברית ובמדינות אירופה. עד כה חוסנו כמיליון אנשים בממלכה המאוחדת, והכנסת החיסון של אסטרהזניקה לשימוש צפויה להגביר את הקצב. החיסון של חברת התרופות הבריטית-שוודית זול בהרבה מהחיסונים של חברות פייזר ומודרנה. הוא גם קל יותר לאחסון ולשינוע, שכן לא נדרש לשמור אותו בהקפאה עמוקה. "זהו רגע מכריע במאבק נגד הנגיף", אמר שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק בריאיון ל-BBC. "מצפים לנו עוד כמה שבועות קשים, אבל זו הדרך ליציאה מהמגפה".

אתמול אובחנו בבריטניה יותר מ-50 אלף נדבקים חדשים בקורונה, זה היום השישי ברציפות, ובמפלגת הלייבור הנמצאת באופוזיציה קראו לממשלה להטיל סגר מלא ברחבי אנגליה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר אתמול כי יידרשו צעדים קשים יותר כדי לבלום את התפשטות הנגיף. תושבי צפון אירלנד וווילס נמצאים כבר תחת סגר, ובסקוטלנד שוקלים צעד דומה.

כזכור, בחודש נובמבר הגיעה ישראל עם אסטרהזניקה להבנות על רכישת 10 מיליון מנות חיסון, המיועדות לחיסונם של חמישה מיליון אזרחים. ככל הנראה, המשלוח הראשוני יגיע לארץ ברבעון השני של 2021.

תגיות:חיסוןבריטניהנגיף הקורונהאסטרהזניקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה