חדשות בריאות

מפתיע: זו הסיבה שה’ניו יורק טיימס’ ציטט את הרב זילברשטיין

העיתון המשפיע בארה"ב, ה'ניו יורק טיימס' ציטט בכתבתו את פסק ההלכה שנתן הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה

  • כ' טבת התשפ"א
אא

ה'ניו יורק טיימס' ערך סקירה על מצב התחלואה בישראל, וציטט את פסק ההלכה שהעניק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, וחבר מועצת גדולי התורה, בנוגע לחיסון נגד נגיף הקורונה.

"הקהילה החרדית בישראל, שנפגעה בגלל המגיפה, נתפסה כאוכלוסייה שעשויה להתנגד לחיסונים. אך נראה כי החששות הראשוניים האלה התפוגגו", צוין בכתבה.

בהמשך הכתבה, ציטט העיתון את פסק ההלכה של הגאון רבי יצחק זילברשטיין: "רב מוביל בפסיקת הלכה, הוציא פסק דין ציבורי לאחר שהתייעץ עם פרופסור באליסר, ואמר כי כל הסכנות הנובעות מהחיסון זניחות בהשוואה לסכנות הנגיף עצמו. כמה דמויות חשובות בקהילה תועדו כשהן מקבלות את החיסון".

כזכור, גדולי ישראל באופן גורף ומוחלט הורו לציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה. ביניהם: מרן חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'פורת יוסף', שהביע את דעתו כי "החיסון למגיפה יציל חיי אדם, בעזרת ה' ניתן יהיה לשוב אל היכלי התורה ובתי הכנסת כסדרן, ללא שום חשש ותקלה, וזו ברכה גדולה".

גם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי הורה לקחת את החיסון ו"לא לפחד". כן פסק מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז, שאף התחסן בעצמו, וקרא לציבור "לצאת ולהתחסן מהר ככל האפשר". באפשרות הרב היה לקבל את החיסון בביתו, אך הרב העדיף להעביר מסר ברור לציבור לצאת ולהתחסן ולכך עשה זאת בפומבי.

הגר"ח קנייבסקי: לא לפחד – לקבל את החיסון נגד קורונה

תגיות:ניו יורק טיימסחיסון קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה