חדשות בריאות

פייזר וביונטק: לא לדחות את מנת החיסון השנייה

ברקע כוונתן של מדינות באירופה לשקול עיכוב במתן זריקת החיסון השנייה מעבר ל-21 הימים שהומלצו על ידי פייזר וביונטק, הודיעו החברות כי אין הוכחה לכך שהחיסון ימשיך להיות יעיל אם המנה השנייה תידחה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

חברות פייזר וביונטק הודיעו היום (שני), כי אין הוכחה שהחיסון שפיתחו נגד נגיף הקורונה ימשיך לגלות יעילות אם מתן המנה השנייה יידחה מעבר לטווח הזמן עליו המליצו – 21 יום לאחר המנה הראשונה. בהודעה הודגש, כי בטיחותו ויעילותו של החיסון נבדקו בלוחות זמנים מוגדרים, על פי התכנון המקורי שנקבע למחקר.

ההודעה של שתי החברות הגיעה בעקבות כוונתן של מדינות באירופה, המשתמשות בחיסון, לשקול עיכוב במתן זריקת החיסון השנייה עד 42 יום לאחר המנה הראשונה. המטרה היא להאיץ את חיסון האוכלוסייה ולהעניק מנה אחת לכמה שיותר אנשים. בריטניה הודיעה כבר בשבוע שעבר כי תינתן עדיפות למתן החיסון הראשון לאנשים רבים ככל האפשר, כך שמתן הזריקה השנייה עלול להידחות עד 12 שבועות לאחר המנה הראשונה. דנמרק הודיעה כי בכוונתה לנקוט בצעד דומה, וגרמניה בוחנת אף היא את האפשרות לכך.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר אתמול, כי "במדינת ישראל לא תהיה מדיניות של חיסון אחד". דבריו באו בתגובה להצעה שהעלה המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, להסתפק במנת חיסון אחת כדי שניתן יהיה לאפשר לחלקים נרחבים יותר באוכלוסייה להתחסן. ההצעה הועלתה ברקע הדיווחים על מחסור שצפוי בהמשך החודש באספקת החיסונים. גרוטו ביסס את דבריו על המודל שאומץ בבריטניה, לפיו ניתן להסתפק במנת חיסון אחת או לכל הפחות לדחות את המנה השנייה, אולם כאמור אדלשטיין דחה זאת על הסף: "אנחנו מחסנים אוכלוסיה בסיכון. החיסון המלא מגיע אחרי שתי מנות. לא נעשה חצי עבודה. העמדה החד-משמעית של מערכת הבריאות היא שתי זריקות. כל מי שקיבל תור לזריקה השנייה יבוא ויקבל אותה".

על פי הנתונים שמסר הבוקר משרד הבריאות, אתמול חוסנו בישראל 134,226 בני אדם נגד הנגיף. מתחילת מבצע החיסונים לפני כשבועיים קיבלו מיליון ו-224 אלף איש את מנת החיסון הראשונה. שיעור המתחסנים בקרב בני 60 ומעלה עומד על 52 אחוזים. בניגוד למתווה החיסונים המקורי שגיבש משרד הבריאות, קופות החולים מחסנות גם אזרחים רבים מתחת לגיל 60, ושיעורם בקרב כלל המתחסנים נע בין 30 ל-40 אחוזים. 

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה