חדשות בארץ

השרה מירב כהן פורשת מכחול לבן ומצטרפת ליש עתיד

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, תמסור הערב הצהרה משותפת עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. כהן היא האחרונה בשרשרת של שרים וחברי כחול שעזבו את כחול לבן

גנץ ולפיד, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ ולפיד, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

נמשכת ההתפרקות: השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, פורשת מכחול לבן ועוברת ליש עתיד. את ההודעה על כך מסרה היום (שלישי) יש עתיד. יו"ר המפלגה יאיר לפיד וכהן ימסרו בשעה 20:00 הצהרה משותפת לתקשורת.

כהן היא האחרונה בשרשרת שרים וחברי כנסת מטעם כחול לבן שנוטשים את המפלגה. ביום חמישי האחרון הודיעו שר המדע יזהר שי ויו"ר ועדת החינוך רם שפע על פרישתם, יממה לאחר ששר החוץ גבי אשכנזי הודיע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי לא יתמודד במסגרת המפלגה בבחירות הקרובות לכנסת וכי הוא "לוקח פסק זמן" ושוקל את המשך דרכו. שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, הכריז ביום שלישי שעבר על פרישתו מהמפלגה והצטרף למפלגת הישראלים של ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. יחד עמו הצטרפה למפלגה החדשה פורשת נוספת מכחול לבן, חברת הכנסת עינב קאבלה. חברי כנסת נוספים שנטשו את גנץ הם אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ומיכל קוטלר-וונש.

"אתחיל מהסוף", כתבה כהן לחברי הכנסת שנשארו בכחול לבן, "החלטתי לעזוב את כחול לבן ולהתמודד מטעם מפלגת יש עתיד בבחירות לכנסת. אני יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה. אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם ולכל פעילי כחול לבן, ומודה על התקופה המרגשת ומאתגרת מאוד שעברנו יחד בשנתיים האחרונות. חשוב לי להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני. הגענו לנקודה שבה דעותינו חלוקות, אבל זה לא גורע דבר מההערכה שלי כלפיו. אני אגיש את התפטרותי הן מהממשלה והן מהכנסת".

על אף המשבר הקשה בו נתונה כחול לבן והסקרים הצופים את התרסקותה האלקטורלית, הבהיר גנץ בשבוע שעבר כי ימשיך לעמוד בראש המפלגה ויתמודד עמה בבחירות הקרובות לכנסת: "אלה ימים לא פשוטים, אבל לפעמים צריך לגזום את הצמרות כדי שהשורשים יעמיקו. מי שרוצה – שילך, מי שלא מתאים לו – הדלת פתוחה. כאן תישאר ותיבנה קבוצה חזקה ומלוכדת, שלא כסאות ושיריונים מובטחים להם, רק עבודה קשה למען המדינה".

תגיות:יש עתידכחול לבןמירב כהןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה