חדשות בארץ

גנץ: "איראן ממשיכה להדליק את האזור בחוסר יציבות"

בסיום ביקור שערך בשייטת 13, אמר שר הביטחון בני גנץ כי "כולם צריכים לשלב ידיים נגד איראן, נגד פעילות הטרור האזורית שלה ונגד סכנת ההתחמשות שלה בגרעין הצבאי"

גנץ, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)גנץ, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר (שלישי) סיור בשייטת 13. נלוו אליו סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד חיל הים אלוף אלי שרביט, מפקד שייטת 13 אל"ם ד' ובכירים נוספים. מלשכתו של גנץ נמסר, כי במהלך הביקור הוצגה לשר פעילות היחידה ותוכניות מבצעיות משמעותיות.

בסיום הביקור אמר גנץ: "אני נמצא היום בביקור בחיל הים וביחידותיו המיוחדות, שייטת 13 ויחידות נוספות, שפועלות בכל מרחב קרוב ורחוק, מעל המים ומתחתיהם, עושים עבודה נהדרת ומהווים זרוע קצה מבצעית-ביטחונית יוצאת מגדר הכלל".

"אנחנו יודעים שאיראן ממשיכה להדליק את האזור בחוסר יציבות, ובחרה להעלות את ההעשרה שלה ל-20%", הוסיף גנץ. "איראן היא אתגר עולמי, אזורי, וגם אנחנו פוקחים עיניים. כולם צריכים לשלב ידיים במאבק נגד איראן, נגד פעילות הטרור האזורית שלה ונגד סכנת ההתחמשות שלה בגרעין הצבאי".

כזכור, איראן הודיעה אתמול כי חידשה את העשרת האורניום לרמה של 20%. דובר הממשלה האיראנית, עלי ראבעי, אמר כי המהלך יצא לדרך במתקן הגרעיני התת-קרקעי בפורדו, לאחר שקיבל את אישורו של הנשיא חסן רוחאני.

מדובר בהפרה הבוטה והחמורה ביותר של הסכם הגרעין, עליו חתמה איראן ב-2015 עם המעצמות. הסכם זה מתיר לה להעשיר אורניום עד לרמה של 3.67% בלבד, המיועדת לייצור דלק לצרכים אזרחיים. כדי להשיג יכולת ייצור של פצצה גרעינית, נדרשת רמת העשרה של 90%, אולם העלאת הרמה ל-20% מקטינה משמעותית את "זמן הפריצה" – הזמן שנדרש לאיראן לייצר פצצת גרעין אחת מהרגע שהחליטה לעשות זאת.

בתגובה לצעד האיראני, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "החלטת איראן להמשיך את ההפרות של מחויבויותיה, להעלות את רמת ההעשרה ולקדם יכולת תעשייתית להעשרת אורניום מתחת לאדמה, אינה יכולה להיות מוסברת בשום דרך פרט להמשך מימוש כוונתה לפתח תוכנית גרעין צבאית. ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני".

תגיות:בני גנץשייטת 13איראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה