חדשות בארץ

נתניהו ביקש מבית המשפט לדחות את הדיון במענה לכתב האישום

פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו ביקשו מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות בחודש את הדיון במתן תשובתו לכתב האישום, שנקבע ליום רביעי הבא, וזאת בעקבות כתב האישום המתוקן שהגישה התביעה בתיק 4000. צוות ההגנה ציין, כי הוא בוחן האם תיקון כתב האישום מאפשר לנתניהו להגיש בקשה מחודשת לחסינות

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

(עודכן: 17:17)

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לדחות בחודש את מתן תשובתו לכתב האישום נגדו. הפרקליטים ציינו בבקשה, כי בעקבות כתב האישום המתוקן בתיק 4000 שהגישה התביעה בתחילת השבוע, הם בוחנים האם יש בכך כדי לאפשר לנתניהו להגיש בקשה מחודשת לכנסת לקבלת חסינות.

הדיון הבא במשפט נתניהו נקבע ליום רביעי הבא, ה-13 בינואר. הוא נועד כאמור לעסוק במענה לכתב האישום, אולם הסנגורים ביקשו לדחות דיון זה ל-11 בפברואר ולמקד את הדיון הקרוב בבקשתם לביטול כתב האישום.

פרקליטי ראש הממשלה, עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד, כתבו בבקשתם כי ניתן להם זמן קצר לבחון את כתב האישום המתוקן וכי הם זקוקים לארכה כדי להגיב עליו. הם ציינו כי ארבעה עורכי דין מצוות ההגנה היו בבידוד, וכי הסגר הכללי שהוטל בשבוע שעבר ויוחרף ביום שישי הקרוב מקשה על ההיערכות למתן התשובה. סנגוריהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ושל מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, הצטרפו אף הם לבקשה לדחיית הדיון במענה לכתב האישום.

בן צור וחדד הוסיפו, כי בעקבות תיקון כתב האישום נבחנת האפשרות שנתניהו יגיש שוב בקשה לקבלת חסינות: "למען הסדר הטוב יוער, כי בימים אלה נבחנת המשמעות המשפטית הנודעת לתיקון כתב האישום ביחס לחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, והמבקש שומר על כל טענותיו בנושא".

בהמשך פרסם צוות ההגנה הודעת הבהרה, לפיה "ראש הממשלה לא ביקש חסינות. ההתייחסות של פרקליטי ראש הממשלה לעניין החסינות היא עניין טכני שבא בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים: האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על פי חוק דיון מחודש בכנסת? טרם התקבלה לכך תשובה, ועל כן ראש הממשלה לא דן בעניין".

עוד הוסיפו הסנגורים כי "כידוע, בכתב האישום הישן ראש הממשלה ויתר על החסינות על אף שעמדה לו הזכות לכך, וזאת בניגוד לקמפיין התקשורתי המטעה שטען שהוא לא יוותר על החסינות".

הפרקליטות הגישה אתמול לבית המשפט את התייחסותה להוראתו בשבוע שעבר כי תעביר לצוות ההגנה את האישורים שנתן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתיחה בחקירות נגד נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-4000. התובעת, עורכת הדין ליאת בן ארי, טענה כי הסכמתו של מנדלבליט ניתנה בעל פה בישיבות שהתקיימו בראשותו: "התיעוד לכך מצוי בתרשומות פנימיות ובפרוטוקלים המנוהלים בלשכתו. מדובר בפרוטוקולים הנערכים לצרכים פנימיים, ומתעדים את הדברים שהוחלפו בדיון שהתקיים בפניו". היא צירפה להודעתה מזכר מטעמו של היועץ, בו פורטו המועדים שלטענתו קיבל בהם החלטות בדבר פתיחת בדיקות ואחר כך חקירות בעניינו של ראש הממשלה.

סנגוריו של ראש הממשלה הגיבו בחריפות על המזכר של מנדלבליט: "החלטתו של בית המשפט היתה פשוטה וברורה: על הפרקליטות למסור להגנה את האישורים 'בפורמט הקיים לגבי כל אחד מהם' –  לא מזכר ולא רישום בדיעבד. המזכר שהוגש אינו מציית להחלטת בית המשפט, והוא עולה כדי עשיית דין עצמי".

תגיות:כתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה