חדשות בעולם

מהומות בוושינגטון: תומכי טראמפ פרצו לבניין הקפיטול

במהלך הישיבה המיוחדת של הקונגרס האמריקני, שנועדה לאשרר את נצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, פרצו תומכים של הנשיא היוצא דונלד טראמפ לבניין הקפיטול. הישיבה הופסקה, וסגן הנשיא מייק פנס וחברי הקונגרס פונו מהמקום

גבעת הקפיטול (צילום: שאטרסטוק)גבעת הקפיטול (צילום: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 22:51)

דרמה בשידור חי: מהומות פרצו הערב (רביעי) בגבעת הקפיטול בוושינגטון, במהלך הדיון המיוחד של שני בתי הקונגרס האמריקני שנועד לאשרר את הצבעת האלקטורים במדינות השונות ולהכריז רשמית על ג'ו ביידן כמנצח בבחירות לנשיאות. תומכים של הנשיא היוצא דונלד טראמפ התכנסו להפגנת מחאה נגד ההליך. הם התעמתו עם השוטרים שהוצבו במקום, וחלקם הצליחו לפרוץ את המחסומים ולהיכנס לתוך הבניין. הדיון הופסק, וסגן הנשיא מייק פנס העומד בראש הישיבה פונה על ידי כוחות ביטחון. בהמשך פונו גם כל חברי הקונגרס למקום מבטחים. חלק מהמפגינים פרצו לתוך אולם הדיונים של הסנאט. אחד מהם תועד כשהוא יושב על כיסא היו"ר וצועק "טראמפ ניצח בבחירות".

בעקבות פריצת המפגינים לקפיטול, הוכרז על עוצר בקונגרס. חברי הקונגרס התבקשו להכין את מסכות הגז שמתחת למושביהם לשימוש בעת הצורך. שוטרים עשו שימוש בגז מדמיע כדי להדוף את המפגינים מהבניין ואף שלפו לעברם אקדחים. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, אישה נפגעה בחזה מירי במהלך העימותים ומצבה מוגדר קשה. ראש העיר וושינגטון הכריזה, כי החל מהשעה 18:00 (שעון ארצות הברית) יוטל עוצר בעיר למשך 12 שעות. הנשיא הנבחר ביידן צפוי לשאת דברים ולהגיב על האירועים בבירה האמריקנית. 

טראמפ, המסרב מאז הבחירות להכיר בהפסדו בטענה לזיופים ולאי סדרים, נאם מוקדם יותר בפני תומכיו. הוא הצהיר כי לא יודה בנצחונו של ביידן: "נעצור את הגניבה וננצח". הוא גם קרא לסגנו למנוע את אישור התוצאות על ידי פסילת קולות אלקטורים. בהצהרה שמסר בתחילת הישיבה הבהיר פנס כי החוקה אינה מקנה לו את הסמכות לעשות זאת באופן עצמאי, וכי בכוונתו לאפשר את קיום הצבעת האלקטורים.

טראמפ הגיב במתקפה בטוויטר: "למייק פנס אין את האומץ לעשות את מה שראוי לעשות כדי להגן על המדינה והחוקה שלנו". בציוץ נוסף לאחר פריצת המפגינים לקפיטול, הוא קרא להרגעת הרוחות: "אני קורא לכולם בקפיטול להישאר שלווים. ללא אלימות. זכרו, אנחנו המפלגה של חוק וסדר – כבדו את החוק ואת השוטרים שלנו". דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, מסרה כי הנשיא הורה למשמר הלאומי ולכוחות ביטחון פדרליים נוספים לסייע בפיזור המפגינים: "אנחנו חוזרים על קריאתו של הנשיא טראמפ נגד אלימות ולהישאר שלווים".

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה