חדשות בארץ

נתניהו: "ההסתערות על הקפיטול – מחפירה"

במהלך הצהרה משותפת עם שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המהומות בגבעת הקפיטול: "התפרעות אלימה היא ההיפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים". שר הביטחון בני גנץ: "האירועים בארצות הברית מזעזעים ופוצעים את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה ובמוסדותיה"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (חמישי) את המהומות שהתרחשו אמש בגבעת הקפיטול בוושינגטון, במהלכן נהרגו ארבעה בני אדם. "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל, הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי", אמר במהלך הצהרה משותפת עם שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, שהגיע לביקור בישראל. "התפרעות אלימה היא ההיפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים".

"ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף", הוסיף נתניהו. "אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תגבר – כפי שקרה תמיד".

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא להתפרעויות בבירה האמריקנית, שהובילו להפסקת הדיון המיוחד בקונגרס שנועד לאשרר את נצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות. "האירועים אמש בארצות הברית מזעזעים ופוצעים את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה ובמוסדותיה", הצהיר. "אני רוצה לחזק מכאן את ידידתנו ובעלת בריתנו הקרובה מכולן – ארצות הברית של אמריקה. הדמוקרטיה היא ערך עליון, והדמוקרטיה האמריקנית היא איתנה וחזקה מכל זה".

"לצערי, גם בישראל אנו עדים לנסיונות לפגוע בלגיטימציה של החלטות גורמי אכיפת החוק, מערכת המשפט, ומאמצים להשתלח במוסדות הממלכתיים שלנו ולפגוע באמון הציבור בהם", הוסיף גנץ. "בכדי שלעולם לא נגלוש למצבי קיצון של אי קבלת ההכרעה בעם או פסקי דין, כל מנהיג בישראל ובעולם חייב להצהיר בקול ברור: יהיו אשר יהיו ההחלטות – נקבל עלינו תמיד את הכרעת העם, פסקי הדין של בתי המשפט, והצבעות הכנסת".

מוקדם יותר הבוקר, הביע שר החוץ גבי אשכנזי זעזוע מהמראות בקפיטול וגינה בתוקף את המהומות: "משחר תקומתה ארצות הברית, ידידתנו האיתנה והגדולה, היא המגדלור של דמוקרטיה וערכים של חירות, צדק ועצמאות. אני בטוח שהעם האמריקני ונבחריו ידעו להדוף את המתקפה הזו ולהמשיך להגן בצורה איתנה על הערכים עליהם נוסדה ארצות הברית, החשובים לכולנו".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, כתב בטוויטר: "היה עצוב לצפות אמש בתמונות מוושינגטון. הסדר הוחזר, ואני בטוח שיהיה מעבר מסודר של השלטון בארצות הברית, ידידתנו הגדולה בעולם". סער הוסיף, כי "האירועים משמשים תזכורת חשובה לסכנות הקיטוב וההקצנה בחברה. לעולם אסור לנו לקחת את הדמוקרטיה ומוסדותיה כמובנים מאליהם".

בתוך כך, לאחר הפסקה של מספר שעות חידש הקונגרס את הדיון שנקטע בשל המהומות בבניין הקפיטול ואישר באופן סופי את נצחונו של ביידן. המחוקקים בשני בתי הקונגרס – הסנאט ובית הנבחרים – דחו ברוב קולות ערעורים שהגישו נציגים רפובליקנים על תוצאות הצבעת האלקטורים בחלק מהמדינות. ביידן, שזכה ל-306 אלקטורים לעומת 232 לנשיא היוצא דונלד טראמפ, ייכנס בעוד שבועיים לתפקידו כנשיא ה-46 של ארצות הברית.

בתגובה להחלטת הקונגרס, פרסם טראמפ הודעה רשמית בה הצהיר: "אף שלחלוטין איני מסכים עם תוצאות הבחירות, תהיה העברה מסודרת של השלטון ב-20 בינואר. אמרתי תמיד שנמשיך במאבק שלנו כדי להבטיח שרק קולות חוקיים ייספרו. זהו סופה של הקדנציה הראשונה שלנו, הגדולה ביותר בהיסטוריה הנשיאותית, אולם זו רק התחלת המאבק להפוך שוב את אמריקה לגדולה".

תגיות:ארצות הבריתבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה