חדשות בריאות

שיא במספר החולים הקשים, החל מתן המנה השנייה של החיסון

משרד הבריאות מסר, כי מצבם של קרוב ל-1,000 חולים מוגדר קשה, ומספר הנפטרים עלה ל-3,645. בבתי החולים וקופות החולים החל מתן מנת החיסון השנייה ליותר ממיליון ו-800 אלף איש שכבר התחסנו

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 5,030 נדבקים חדשים בקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר המאומתים הנמוך יחסית נובע ממספר הבדיקות הנמוך, שעמד על כ-80 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-6.3%.

69,160 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם מאושפזים 1,710. מספר החולים הקשים הגיע לשיא חדש של 993, ביניהם 231 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל למעלה מ-487 אלף נשאי קורונה. בשתי היממות האחרונות נפטרו 80 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים ל-3,645.

בסוף השבוע דיווח משרד הבריאות, כי לראשונה אובחנו בארץ ארבעה מקרי הידבקות במוטציה הדרום-אפריקנית של הקורונה. המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שנשלחו לריצוף מהיר במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, והם מייצגים שתי שרשראות הדבקה – אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה ממנו. במשרד הבריאות הדגישו, כי המוטציות השונות של הנגיף שהתגלו עד כה גורמות להדבקה יותר מהירה, אך ככל הנראה אינן גורמות לתחלואה קשה יותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיבלו אמש את המנה השנייה של חיסון הקורונה, שלושה שבועות לאחר שפתחו את מבצע החיסונים נגד הנגיף. בבתי החולים וקופות החולים החלו הבוקר במתן מנת החיסון השנייה למי שכבר קיבלו את הזריקה הראשונה. אדלשטיין מסר, כי עד כה התחסנו מיליון ו-817 בני אדם.

משלוחי חיסונים נוספים של חברת פייזר צפויים לנחות בנתב"ג החל מהיום, ובכך לאפשר את המשך הקצב המהיר של המבצע. בימים הקרובים יתחיל חיסונם של עובדי ההוראה, ובהמשך ייפתח המבצע לקבוצות נוספות. נתניהו הודיע ביום חמישי, כי הושג הסכם עם פייזר שיאפשר לחסן את כל האזרחים מעל גיל 16 עד סוף חודש מרץ: "נחסן את כל האוכלוסיות הרלוונטיות, וכל מי שירצה בכך יוכל להתחסן".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה