חדשות בארץ

הרבנות הראשית: החלטת בג"ץ עלולה לסכן את בריאות שומרי הכשרות

ברבנות הראשית הביעו חשש, כי החלטת בג"ץ לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך ימי חג הפסח עלולה לסכן את בריאותם של שומרי הכשרות: "הרבנות הראשית תתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים"

בניין הרבנות הראשית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בניין הרבנות הראשית בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נמשכות התגובות הסוערות בעקבות החלטתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, לדחות את בקשת הרבנות הראשית לקיים דיון נוסף בפסק הדין שהורה לבתי החולים לאפשר הכנסת חמץ לשטחם במהלך ימי הפסח.

מהרבנות הראשית נמסר כי היא "מצרה מאוד על החלטת בית המשפט העליון לדחות את הבקשה לקיום דיון נוסף בהרכב שופטים רחב יותר בפסק הדין המתיר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים. כזכור, בבקשת הרבנות הראשית לקיום דיון נוסף תמך היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט".

"למרבה הצער, בדחיית החלטה לקיום דיון נוסף ובקבלת פסק הדין לא ניתן משקל מספק למרבית אזרחי מדינת ישראל, אשר נמנעים מצריכת ומגע עם חמץ בפסח ונזקקים להתאשפז בבתי החולים בחג הפסח, ובכך נוצרה פגיעה אנושה ברוב הציבור".

ברבנות הביעו חשש כי "מעבר לפגיעה בצביונה היהודי של מדינת ישראל, הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח תגרום לשומרי כשרות להדיר את עצמם מבתי החולים תוך הימנעות מקבלת טיפול רפואי, ובכך אף לסכן את בריאותם. למרבה הצער, כתוצאה מפסק הדין ומדחיית הבקשה לקיום דיון נוסף, הרבנות הראשית תתקשה להבטיח מזון כשר בבתי החולים".

"אנו תקווה כי יימצא פתרון לעניין, באמצעות חקיקה או בכל דרך אחרת, למנוע מכשול זה שמהווה פגיעה אנושה במרבית אזרחי ישראל. עד לתיקון המצב, הרבנות הראשית קוראת לציבור הרחב הפוקד את בתי החולים להישמר מלהיכשל ולבוא במגע עם חמץ בימי חג הפסח".

הרבנים הראשיים לישראל הוסיפו: "אנו קוראים לכל נציגי הציבור אשר לבם חם אל תורת ומסורת ישראל לפעול לתיקון ההחלטה".

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיב בחריפות על החלטתה של חיות: "פסיקת בג"ץ, השוללת את זכות היהודים החולים להישמר מפני חמץ בפסח בבתי החולים, משמיטה את הבסיס הקיומי למדינה יהודית. פסיקת בג"ץ בשם השוויון הופכת את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה כמו בשבדיה וארצות הברית. בג"ץ הורס בשיטתיות את כל יסודות הזכות הקיומית למדינה יהודית בארץ ישראל. מדינת ישראל על פי 'עקרון השוויון' של בג"ץ תהפוך למדינת כל אזרחיה בין הירדן והים.

"בביטול איסור חמץ בבית חולים, קובע בג"ץ כי לתורת ישראל אין שום מקום במערכת המשפטית", הוסיף אייכלר. "בכך המישטר הבג"צי שולל גם את זכות החקיקה היהודית הדמוקרטית בכנסת. כל מי שמבטיח תיקון חקיקה בעניין, לועג לרש. בלי פסקת התגברות שום חקיקה לא תעמוד מול בג"ץ, ששולל את מדינת ישראל כמדינה יהודית. רק ניצחון בבחירות יוכל להילחם בכוח להשחית, האנטי-דתי ואנטי-דמוקרטי של בג"ץ ותומכיו הדיקטטורים".

סגן שר הפנים, יואב בן צור (ש"ס), אמר: "מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ואחרי זה דמוקרטית. לאורך כל הדורות והגלויות עם ישראל חלם ונלחם להגיע לארץ ישראל נחלת אבותינו, בכדי שיוכלו לשמור את תורת ישראל. נבחרי הציבור הם אלו שנבחרו על ידי הציבור בהליך דמוקרטי, והם אלו שיקבעו את החוק. שופטי בג"ץ שוב פעם בוחרים להתערב בצורה שערורייתית בנושאי הדת, תוך פגיעה בתורת ישראל ועם ישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף: "‏מדינת ישראל היא מדינה יהודית. 72 שנה היה ברור שלהגדרה הזו חייב להיות ביטוי בצביון של הפרהסיה הציבורית. על רקע המרכזיות של חג הפסח ואיסור אכילת החמץ ביהדות, היה ברור שאיסור הצגת חמץ בפסח במקומות ציבוריים הוא חלק מזה. עד שבאו שופטי בג"ץ, ומפילים אבן אחר אבן בחומת יהדותה של המדינה".

"‏אחת המשימות המרכזיות של הממשלה הבאה היא לתקן את ההשתוללות הבריונית וחסרת הסמכות של בג"ץ בקביעת סל הערכים של מדינת ישראל", הצהיר סמוטריץ'. "קבוצה סגורה של אנשי שמאל פרוגרסיביים השתלטה שלא ברשות ושלא בסמכות על מדינת ישראל, ומנסה לעצב אותה בצלמה ובדמותה, זה חייב להיפסק. אנחנו מחויבים".

תגיות:חמץ בפסחהרבנות הראשיתבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה