חדשות בריאות

פרופ’ בליצר: "סימנים ראשונים להתייצבות בתחלואה"

ראש קבינט המומחים של תוכנית "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, העריך כי בהמשך השבוע ניתן יהיה להבחין ב"מגמה הולכת ומעמיקה" של ירידה בתחלואה, וכשבוע לאחר מכן תהיה גם ירידה במספר החולים הקשים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש קבינט המומחים של תוכנית "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, הביע הבוקר (שני) אופטימיות זהירה באשר לנתוני תחלואת הקורונה בישראל: "יש סימנים ראשונים להתייצבות ואולי אפילו לירידה", אמר בריאיון לכאן ב'. "אני מאמין ומעריך, שככל שיתקדם השבוע אנחנו צריכים לראות מגמה הולכת ומעמיקה של ירידה, וכשבוע אחר כך נתחיל לראות ירידה גם במספר החולים הקשים".

בליצר ציין, כי "העובדה שכ-70% מבני ה-60 ומעלה התחסנו אמורה להקטין פי שניים את מספר החולים הקשים. ככל שנחסן יותר מאוכלוסיות הסיכון, כך נראה בעוד שבועיים צלילה חדה יותר במספר החולים הקשים". הוא הדגיש, עם זאת, כי "שבועיים סגר זה מינימום. אחרי שנוכל לראות את התמונה בעוד שבוע-שבוע וחצי, יהיה הרבה יותר קל לקבל החלטות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אמש, כי ההחלטה על הסרת הסגר תתקבל בהתאם לתוצאותיו: "פעם היינו אומרים שצריכים להגיע לאלף מאומתים ביום – היום, עם כל המוטציות, אפילו לא נקבנו במספר מדויק", אמר בריאיון לחדשות 13. "אנחנו עוקבים בדאגה אחרי כל ההתפתחויות. אנחנו רוצים לראות קו ירידה ברור, וגם רוצים לראות את ההתנהגות של החולים הקשים. ברור לנו שלא נחזיק את המדינה בסגר עד ללא גבול, אבל אני לא יכול להתחייב שאחרי שבועיים השמיים יהיו כחולים".

על פי העדכון האחרון ממשרד הבריאות, אתמול אובחנו 6,706 נדבקים חדשים בקורונה. כ-91 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-7.4%. מספר החולים הפעילים מתקרב ל-70 אלף, מתוכם 1,715 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מצבם של 1,044 חולים מוגדר קשה, ביניהם 251 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בישראל יותר מ-494 אלף מאומתים. 3,671 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רן בליצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה