חדשות בארץ

נתניהו הנחה לקדם בנייה של כ-800 יחידות דיור ביהודה ושומרון

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי בין היתר תקודם בנייתן של יותר מ-100 יחידות דיור ביישוב טל מנשה, מקום מגוריה של אסתר הורגן הי"ד שנרצחה בחודש שעבר בפיגוע ביער ריחן

נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (שני) לקדם את בנייתן של כ-800 יחידות דיור ביהודה ושומרון, וזאת כשבוע וחצי לפני תחילת כהונתו של נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן.

על פי ההודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה, נתניהו הורה, בין היתר, לקדם את בנייתן של למעלה מ-100 יחידות דיור ביישוב טל מנשה שבצפון השומרון, מקום מגוריה של אסתר הורגן הי"ד שנרצחה בחודש שעבר בפיגוע טרור ביער ריחן. יותר מ-200 יחידות נוספות יקודמו ברחלים ובנופי נחמיה, כחלק מהסדרת היישוב.

בנוסף, הנחה ראש הממשלה להביא לאישור מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי, בישיבתה הקרובה, את ביצוע בנייתן של כ-400 יחידות דיור נוספות בבית אל, אביתר, שבי שומרון, שכונת הוותיקים, אזור התעשייה ברקן (מסחרי), קרני שומרון וגבעת זאב. בכאן חדשות דווח, כי שר הביטחון בני גנץ הנחה לכנס את המועצה בשבוע הבא.

לאחר פרסום ההודעה, כתב נתניהו בטוויטר: "שמח להודיע היום שנבנה 800 דירות חדשות ביהודה ושומרון, בין היתר בנופי נחמיה ובטל מנשה, יישוב מגוריה של אסתר הורגן ז"ל. אנחנו כאן כדי להישאר. ממשיכים לבנות את ארץ ישראל".

כזכור, במהלך ימי השבעה על הורגן, קראו בני משפחתה להכפיל את היישוב טל מנשה כתשובה לרצח. חברי כנסת ושרים רבים הצטרפו לדרישה, שהועלתה גם על ידי ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן.

ראש המועצה בישר לבעלה של אסתר, בנימין, על ההחלטה: "אני שמח לבשר ולעדכן כי ראש הממשלה הנחה עכשיו סופית לקדם את התב"ע להכפלת טל מנשה, כתגובה ציונית לרצח של אסתר היקרה".

"זה מסר לעם ישראל ולאויבי ישראל, ואני חושב שזה דבר חשוב ונכון", הצהיר דגן. "האויבים ידעו שברוח שאתם נתתם, עם ישראל לא רק שלא מתקפל אלא מתחזק. בנימין, אני חייב להודות לך, ואנחנו מעריצים שלכם, על הדגל ששמתם לכולנו וגם למועצה, לממשלת ישראל ולראש הממשלה. אנחנו נעבוד בכל הוועדות של המנהל האזרחי כדי שהדבר הזה יקרה כמה שיותר מהר".

הורגן הגיב, כי ההחלטה מרגשת ומנחמת: "זה חשוב, ועוד יותר חשוב המהירות שבה זה קרה, כדי לשמור את הקשר לאירוע, וזה מכפיל גם את ההרתעה. אני מקווה שהמסר הזה יובן גם על ידידינו וגם על ידי מבקשי רעתנו".

תגיות:יהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה