חדשות בארץ

יעלון וליברמן נגד גנץ: "טוב יעשה אם יפרוש מהפוליטיקה"

בישראל ביתנו ובתל"ם דחו את קריאתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, "לוותר על האגו ולהתאחד". ליברמן: "בני, את ההזדמנות שלך להחליף את נתניהו פספסת"

יעלון וגנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יעלון וגנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר תל"ם משה יעלון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהירו הבוקר (שלישי) כי לא ינהלו מגעים עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת.

"‏בני, אין טעם בפגישה שכל מטרתה היא להבטיח את הכיסא שלך בכנסת הבאה", כתב ליברמן בפייסבוק. "את ההזדמנות שלך להחליף את נתניהו פספסת. יש לנו 1,300,000 סיבות לא להאמין לך".

בתל"ם הגיבו על דבריו של גנץ ברוח דומה: "המשימה והתנאי ההכרחי להביא את ישראל לחוף מבטחים היא לשלוח את נתניהו הביתה ולנצח את קואליציית החסינות והשחיתות. המחאה לא תהיה לשווא. טוב יעשה גנץ אם יודיע שהפנים את לקחי המשבר הלאומי הנורא, אליו הוביל בטעות ובניגוד לכל היגיון, ויפרוש מהפוליטיקה. זה יקל על החיבורים הנדרשים. המחאה תנצח".

כזכור, גנץ קרא אמש לראשי המפלגות בגוש השמאל-מרכז "לוותר על האגו ולהתאחד". בהצהרה לתקשורת, תקף שר הביטחון בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר כי טעה כשנכנס לממשלתו: "זוהי שעת חירום. אסור לתת לו לפרק אותנו לרסיסי מפלגות. לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, ליברמן, הורוביץ, שמולי, זליכה. כל אלו שבאמת לא יישבו עם ביבי. בואו. בואו וניפגש. נמצא את השיטה. נמצא את הדרך. נמצא את המשותף לכולנו. בואו כבר מחר. ניכנס לחדר. נמצא פתרונות. בואו נתאחד – לטובת המדינה. בלי משקעי עבר,  בלי פחד, בלי אגו".

בצל הסקרים הלא מחמיאים, בהם כחול לבן נמצאת על סף אחוז החסימה, הבהיר גנץ: "אני מוכן להקריב הרבה, כמו שכבר הוכחתי, כדי שביבי ילך. אם האגו ילך – ביבי ילך. בואו ונתאחד – כדי שביבי ילך".

בריאיון הבוקר לכאן ב', אמר גנץ כי הוא "מתכוון לשבת עם כל מי שייעתר לעניין הזה, ולראות מהם המנגנונים שיאפשרו לסכם ריצה משותפת לכנסת על מנת למנוע אובדן קולות, וכדי שיהיה אפשר בסופו של דבר להחליף את נתניהו בראשות הממשלה. נדמה לי שזו המטרה המשותפת של כולם". הוא הדגיש כי בכל מקרה אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ לכנסת: "אם לא יהיו איחודים – יהיה פתק של כחול לבן". 

בתוך כך, שר התיירות לשעבר, חבר הכנסת אסף זמיר, הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. זמיר, שהיה השר הראשון של כחול לבן שהתפטר מתפקידו, אמר לכאן ב': "יש יותר מדי שחקנים על מגרש קטן מאוד. חשבתי שנכון יותר להתעסק ביכולת של הגוש שלי להצליח מאשר איפה אני אהיה. החזון שלי הוא מפלגה במרכז בראשות לפיד ומפלגה בשמאל-מרכז בראשות חולדאי. ההבדלים הם מינוריים נוכח האתגרים שעומדים בפני המחנה הזה". הוא ציין כי במידה ויתקיימו בחירות לראשות עיריית תל אביב – הוא ישקול להתמודד על התפקיד.

תגיות:בני גנץמשה יעלוןאביגדור ליברמןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה