חדשות בעולם

לראשונה מאז המהומות בקפיטול: טראמפ נפגש עם פנס

בצל הקריאות להדחתו של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, והמתיחות בינו ובין סגנו, מייק פנס, נפגשו השניים בבית הלבן לראשונה מאז ההתפרעויות בגבעת הקפיטול. במפלגה הדמוקרטית לוחצים על פנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה כדי להדיח את טראמפ, ומתכוונים לפתוח בהליך הדחה מהיר בבית הנבחרים

טראמפ ופנס, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)טראמפ ופנס, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נפגש הלילה (שלישי) עם סגנו, מייק פנס, בבית הלבן – לראשונה מאז אירעו המהומות בגבעת הקפיטול ביום רביעי האחרון. מקור בכיר בבית הלבן מסר בהודעה רשמית כי השיחה ביניהם הייתה "טובה", וכי במהלכה הם דנו, בין היתר, ב"עבודתו והישגיו של הממשל בארבע השנים האחרונות". לדבריו, השניים הסכימו כי "מי שהפרו את החוק והסתערו על בניין הקפיטול אינם מייצגים את תנועת 'אמריקה תחילה' הנתמכת על ידי 75 מיליון אמריקנים", וכי הם "התחייבו להמשיך בעבודתם לטובת האומה במשך שארית כהונתם".

לאחר הפגישה אישר טראמפ להפעיל מצב חירום בוושינגטון עד ה-24 בינואר, עד לאחר טקס ההשבעה של ג'ו ביידן, וזאת בעקבות אזהרות של ה-FBI כי התקבלו איומים על חייו של הנשיא הנבחר וכי קיים חשש למחאות אלימות. פנס ישתתף בטקס, אולם טראמפ הודיע כי לא יגיע אליו.

פגישתם של טראמפ ופנס התקיימה בצל הדיווחים על המתיחות השוררת ביניהם בשל ההתפרעויות בקפיטול. כזכור, טראמפ דרש מסגנו למנוע את אישור תוצאות הבחירות בישיבת הקונגרס המיוחדת ביום רביעי, ומשסירב לעשות זאת תקף אותו בטוויטר: "למייק פנס אין את האומץ לעשות את מה שראוי לעשות כדי להגן על המדינה והחוקה שלנו". לאחר פריצת המפגינים לבניין הקפיטול, נאלצו פנס וחברי הקונגרס להתפנות למקום מבטחים.

בתוך כך, במפלגה הדמוקרטית החלו אתמול בהליך שנועד להדיח את טראמפ מתפקידו, וזאת בטענה כי הסית את המפגינים למרד ואינו כשיר לכהן כנשיא. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה כי המחוקקים יצביעו על החלטה שתקרא לפנס לכנס את הקבינט בתוך 24 שעות ולהפעיל את התיקון ה-25 לחוקה כדי להדיח את טראמפ: "הנשיא הזה מהווה איום על החוקה ועל הדמוקרטיה שלנו", אמרה. פגישתו של פנס עם טראמפ מעידה, ככל הנראה, כי הוא אינו מתכוון להיענות לדרישה להדיחו, ומשכך הדמוקרטים מתכוונים לפתוח בהליך הדחה מהיר נגד הנשיא היוצא. ההצעה צפויה לעבור בבית הנבחרים, בו יש רוב דמוקרטי, אולם סיכויי הרשעתו של טראמפ בסנאט מוטלים בספק.

תגיות:ארצות הבריתהקונגרס האמריקנידונלד טראמפמייק פנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה