חדשות בארץ

המיליארדר היהודי שלדון אדלסון הלך לעולמו

אדלסון, בעליו של העיתון "ישראל היום", נודע כאחד הנדבנים הגדולים של העם היהודי ומדינת ישראל. רעייתו מרים ספדה לו: "הוא היה היהודי הגאה ביותר בעולם, שראה במדינת ישראל לא רק מימוש של הבטחה היסטורית לעם סגולה שהרוויח זאת, אלא גם מתנת הק-ל לכל האנושות". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פעולותיו הכבירות לחיזוק מעמדה של ישראל בארצות הברית ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות ייזכרו לדורות"

אדלסון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אדלסון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:19)

איל ההון ואיש העסקים היהודי-אמריקני שלדון אדלסון הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 87, לאחר מאבק במחלה קשה. הלווייתו תיערך בישראל.

אדלסון היה בעל השליטה בחברת "לאס וגאס סנדס", המחזיקה בבתי מלון ובתי קזינו בארצות הברית ובמדינות נוספות. הוא היה בעליו של העיתון "ישראל היום" ובעל השליטה ב"מקור ראשון". בחודש שעבר העריך המגזין "פורבס" את הונו בכ-35 מיליארד דולר.

יחד עם רעייתו מרים, נודע אדלסון כתומך נלהב של מדינת ישראל וכאחד מהנדבנים הגדולים למענה ועבור העם היהודי. בין היתר, תרמו השניים 25 מיליון דולר ליד ושם וחמישה מיליון דולר להקמת הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת אריאל. מאז 2007 הם תרמו למעלה מ-100 מיליון דולר לפרויקט "תגלית", במסגרתו מגיעים צעירים יהודים מרחבי העולם לביקור בישראל. לפני כשבועיים העמיד אדלסון מטוס פרטי שבבעלותו לרשות המבצע להעלאתם של יונתן פולארד ורעייתו אסתר לישראל. בני הזוג אדלסון נחשבים גם לתומכים בולטים במפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, ותרמו מאות מיליוני דולרים לקמפיינים של מועמדיה, בין השאר עבור מסע הבחירות של דונלד טראמפ ב-2016 והקמפיין האחרון בו הפסיד. 

מרים אדלסון הודיעה על פטירתו של בעלה וספדה לו: "הוא היה הנפש התאומה שלי. עבורי – כמו גם עבור ילדיו, נכדיו, שלל החברים והמעריצים שלו, עובדיו ושותפיו לעבודה – הוא מותיר חלל שלא ניתן למלאו".

"רבות נכתב כיצד שלדון, בן למהגרים עניים, צמח לצמרת ההצלחה העסקית בזכות עבודה קשה, גאונות, השראה ויושרה. הוא היה סיפור הצלחה אמריקני של יזמות. כאשר שלדון השיק מיזם חדש – כל העולם הסתכל עליו בציפייה".

"הוא היה פטריוט אמריקני: בוגר צבא היבשה של ארצות הברית, שהעניק בנדיבות לפצועי מלחמה ופעל היכן שרק יכל למען קידומה של ארצות הברית", הוסיפה האלמנה. "הוא היה היהודי הגאה ביותר בעולם, שראה במדינת ישראל לא רק מימוש של הבטחה היסטורית לעם סגולה שהרוויח זאת, אלא גם מתנת הק-ל לכל האנושות".

אדלסון ציינה כי בעלה המנוח "עשה הרבה מעבר לשיפור חייהם של אנשים – הוא סייע לעצב את מהלך מסלולן של מדינות. חלק מהשינויים ההיסטוריים שהוא עזר ליצור ידועים – בארצות הברית, בישראל ובמקומות אחרים – וחלקם אינם ידועים. מבחינתו של שלדון, ההכרה בתפקיד החיוני שהוא מילא לא הייתה חשובה, מה שנחשב זה שהדברים הטובים נעשו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת אבל על פטירתו של אדלסון: "בצער עמוק ובשברון לב, רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו לד"ר מירי אדלסון ולכל בני המשפחה על פטירתו של שלדון אדלסון ז"ל. רבים רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו שותפים לאבל כבד זה. פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארצות הברית ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות ייזכרו לדורות".

"עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל. מ'תגלית' ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי – שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים, שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. יהי זכרו ברוך".

שר הבריאות יולי אדלשטיין ספד אף הוא לאדלסון: "שלדון אדלסון ז"ל היה ציוני בכל מאודו, יהודי חם עם אהבה גדולה למדינת ישראל. פעילותו בישראל ובכל העולם למען המדינה היתה ידועה ברבים. פטירתו היא אבדה לכל אוהבי ישראל. בתקופתי כיושב ראש ועדת ההיגוי של 'תגלית', שלדון היה אחד התורמים הגדולים של התוכנית. ראיתי מקרוב את מעשיו, מסירותו, האכפתיות שלו ונדיבותו. ראיתי מקרוב עד כמה חשובה לו הציונות, בדיוק כמו המורשת של אביו, כפי שנהג לציין. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך יואב גלנט כתב: "שלדון ז"ל היה יהודי חם, אשר עבורו מדינת ישראל ועם ישראל היו הדבר החשוב מכל. לצד תרומות ביד רחבה, רובן בסתר, הוא רתם את השפעתו העצומה ואת הונו הרב למען מדינת ישראל ובטחון אזרחיה. משתתף בצער המשפחה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוציא הודעת תנחומים על מותו של אדלסון: "העיר ירושלים אבלה עם פטירתו של אוהב ירושלים ומדינת ישראל, שלדון אדלסון ז"ל, ציוני אמיתי שרוח ירושלים פעמה בקרבו. אדלסון ז"ל פעל בכל כוחו למען העיר ירושלים, בטחונה ועתידה, ותרם תרומה אישית ומכרעת להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ולהכרה בירושלים כבירת ישראל. נזכור תמיד את תרומתו המיוחדת לעם ישראל בכלל ולעיר ירושלים בפרט. אנו משתתפים בצער המשפחה".

תגיות:ישראל היוםשלדון אדלסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה