חדשות בארץ

סקר חדש: נתניהו מתחזק, סער יורד, יעלון בחוץ

מסקר חדשות 12 עולה, כי הליכוד מתחזק בשני מנדטים על חשבון תקווה חדשה של גדעון סער, אולם לנתניהו אין עדיין 61 מנדטים הדרושים להקמת ממשלה חדשה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12, מלמד כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה ל-29 מנדטים. לעומת סקר קודם שנערך בשבוע שעבר, מדובר בהתחזקות של שני מנדטים על חשבונה של מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, שיורדת מ-18 מנדטים ל-16.

מתוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, עולה כי נכון לעכשיו ימינה בראשות נפתלי בנט ויש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכות כל אחת ל-13 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 10 מנדטים – ירידה ניכרת לעומת 15 המושבים להם זכתה בכנסת היוצאת.

ש"ס ויהדות התורה זוכות כל אחת ל-8 מנדטים, וישראל ביתנו עם 7 מנדטים. מפלגת הישראלים של רון חולדאי אינה מצליחה להמריא, ומקבלת 6 מנדטים. מרצ וכחול לבן מצליחות לעבור את אחוז החסימה, וזוכות כל אחת ל-5 מנדטים.

על פי הסקר, שרשרת ארוכה של מפלגות אינה עוברת את אחוז החסימה. את הרשימה מובילה המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה – עם 2.7% מקולות הבוחרים. אחריה מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' – עם 2.5% מהקולות. מפלגת העבודה נותרת הרחק מאחור, עם 1.1% מהקולות. יו"ר תל"ם, משה יעלון, שהודיע שלשום על היפרדות מיש עתיד והתמודדות עצמאית בבחירות, זוכה ל-0.7% מהקולות. כך גם הבית היהודי ועוצמה יהודית 0.7%. בתחתית הרשימה – תנופה של עפר שלח עם 0.3%, וגשר בראשות אורלי לוי אבקסיס עם 0.1% בלבד.

תמונת המצב העולה מהסקר מצביעה על הקושי בפניו יעמוד ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה חדשה. המפלגות התומכות בו במוצהר – הליכוד, ש"ס ויהדות התורה – מונות במצטבר 45 חברי כנסת. בהנחה שימינה של בנט תסכים להצטרף לממשלה בראשותו, יעמדו לרשותו 58 מנדטים בלבד. מנגד, גוש "רק לא ביבי" – הכולל את מפלגות השמאל-מרכז, הרשימה המשותפת, תקווה חדשה וישראל ביתנו – מחזיק בגוש חוסם של 62 מנדטים.

תגיות:סקר בחירותבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה