חדשות בעולם

פנס: לא אפעל להדחת טראמפ באמצעות התיקון ה-25 לחוקה

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, דחה את דרישתה של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לפעול להדחת הנשיא דונלד טראמפ באמצעות שימוש בתיקון ה-25 לחוקה: "התיקון אינו אמצעי להענשה או לתפיסת שלטון בכוח. שימוש בו באופן זה ישמש תקדים נוראי". במקביל, הדמוקרטים החלו בהליך להדחתו של טראמפ, המסתמך על האשמתו בהסתת תומכיו למרד

פנס (צילום: שאטרסטוק)פנס (צילום: שאטרסטוק)
אא

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, הבהיר הלילה (בין שלישי לרביעי) כי לא יפעל להדחתו של הנשיא דונלד טראמפ באמצעות הפעלת התיקון ה-25 לחוקה האמריקנית. במכתב ששלח ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, כתב פנס: "אינני מאמין שמסלול פעולה כזה משרת את האינטרס הטוב ביותר של האומה שלנו או עולה בקנה אחד עם החוקה".

פנס ציין, כי כפי שבשבוע שעבר לא נכנע ללחצים שהפעיל עליו טראמפ למנוע את אישור תוצאות הבחירות בקונגרס, אין בכוונתו להיכנע ל"מאמצים בבית הנבחרים לשחק משחקים פוליטיים בזמן כה רציני בחיי האומה". הוא הצהיר, כי "התיקון ה-25 לחוקה אינו אמצעי להענשה או לתפיסת שלטון בכוח. שימוש בו באופן זה ישמש תקדים נוראי".

בסיום מכתבו הפציר סגן הנשיא היוצא בפלוסי ובחברי הקונגרס "להימנע מפעולות שיפלגו ויציתו עוד יותר את הלהבות".

מספר שעות לאחר מכן, אישרו חברי בית הנבחרים, ברוב של 223 תומכים מול 205 מתנגדים, הצעת החלטה הקוראת לפנס לכנס את הקבינט ולהפעיל את התיקון ה-25 לחוקה על מנת להדיח את טראמפ, בעקבות ההתפרעויות בשבוע שעבר בבניין הקפיטול. מדובר בהחלטה סמלית שנועדה להפעיל לחץ על סגן הנשיא. במקביל, ועוד בטרם הבהיר פנס כי אין בכוונתו להיענות לדרישת ההדחה, פתחו המחוקקים הדמוקרטים בהליך שנועד להדיח את הנשיא על סמך האשמתו בהסתת תומכיו למרד. ההצעה צפויה לעבור בבית הנבחרים, בו יש רוב דמוקרטי, אולם סיכויי הרשעתו והדחתו של טראמפ קלושים, שכן לשם כך דרוש רוב של שני שליש בסנאט.

טראמפ הגיב אמש לראשונה בפומבי על הניסיונות של המחוקקים הדמוקרטים בקונגרס לקדם הליך להדחתו מתפקידו בטענה כי הוא נושא באחריות למהומות שפרצו ביום רביעי שעבר בגבעת הקפיטול. "זה המשך של ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה", אמר לכתבים. "זה מגוחך לחלוטין. ההדחה הזו גורמת לזעם עצום, זה דבר נוראי שגורם סכנה גדולה למדינה שלנו". כשנשאל האם בכוונתו להתפטר בשמונת הימים שנותרו עד טקס ההשבעה של מחליפו, ג'ו ביידן, סירב טראמפ להשיב.

"אנחנו לא רוצים אלימות, אף פעם לא רצינו אלימות", הוסיף טראמפ. הוא דחה את הטענות כי הנאום שנשא ביום רביעי הסית את תומכיו: "אם תקראו אותו, תראו שדבריי היו הולמים לחלוטין". בהתייחסו לחסימתו על ידי הרשתות החברתיות, אמר הנשיא היוצא כי "הן עשו טעות איומה. הן עושות דבר נוראי לארצות הברית".

בתוך כך, יוטיוב הודיעה על השעיית חשבונו של טראמפ למשך שבוע לפחות, ואולי אף לפרק זמן ארוך יותר. החברה מסרה, כי ההחלטה התקבלה בעקבות תוכן חדש שהועלה לערוץ של הנשיא, שלדבריה הפר את מדיניותה האוסרת על הסתה לאלימות. התוכן הוסר, והחברה ציינה כי בעוד שבוע תבחן שוב את החלטת ההשעיה. בכך הצטרפה יוטיוב לרשתות חברתיות ופלטפורמות שונות, שהטילו סנקציות שונות על טראמפ. בין היתר, הודיעה פייסבוק על השעיית פעילותו של טראמפ "ללא הגבלת זמן". טוויטר, שחסמה בתחילה את חשבונו למשך 12 שעות, חסמה אותו בהמשך לצמיתות.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפמייק פנסהקונגרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה