חדשות בארץ

נתניהו בנצרת: "הזדמנות לעידן חדש ביחסים בין יהודים וערבים"

במהלך ביקור בנצרת, חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו והתנצל על התבטאותו "הערבים נוהרים לקלפיות" ואמר כי דבריו עוותו על ידי גורמים פוליטיים: "כוונתי הייתה להתריע נגד הצבעה לרשימה המשותפת". הוא תקף את הרשימה המשותפת על התנגדותה להסכמי השלום עם מדינות ערב: "ההפגנות שלהם נגדי הן סימן לייאוש"

נתניהו בנצרת, היום (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)נתניהו בנצרת, היום (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) לביקור בנצרת, העיר הערבית הגדולה ביותר בישראל. לאחר ביקור במתחם חיסונים של קופת חולים כללית בעיר, הוא הגיע לבניין העירייה, שם נשא נאום שכוון לציבור הערבי.

את דבריו פתח נתניהו בהתייחסות להתבטאותו "הערבים נוהרים לקלפיות" במהלך בחירות 2015: "במשך שנים גורמים פוליטיים בארץ עיוותו את דבריי בבחירות של 2015. אמרתי אז ואני אומר גם היום – כוונתי לא הייתה להזהיר מפני עצם ההצבעה בבחירות של אזרחי ישראל הערבים. כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, צריכים להצביע. זוהי זכות דמוקרטית שאין שנייה לה בחשיבותה. כוונתי הייתה להתריע נגד הצבעה לרשימה המשותפת. ואכן, כמה שנים לאחר מכן ראיתם שהרשימה המשותפת התנגדה לארבעת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאתי עם ארבע מדינות ערב. זה לא יאומן. מיד לאחר הבחירות הבהרתי את כוונתי והתנצלתי אם דבריי לא הובנו כהלכה, ואני עושה זאת שוב גם היום".

"אני מאמין שאזרחי ישראל הערבים חייבים להיות חלק מלא ושווה בחברה הישראלית", הצהיר נתניהו. "אני גאה ברופאים ובאחיות בחברה הערבית שמשרתים בבתי החולים בארץ. אני ורעייתי לעולם לא נשכח את הטיפול המסור שלהם בהורינו היקרים על ערש דווי. אני רוצה לראות את כולכם ממשיכים להשתלב בכל חלקי החברה הישראלית, לראותם אתכם משתתפים באופן מלא בסיפור ההצלחה האדיר שנקרא מדינת ישראל". הוא ציין כי הסכמי השלום "הביאו ויביאו עוד הרבה השקעות ושיתופי פעולה, השקעות שייטיבו עם כל אזרחי ישראל, ובראש ובראשונה עם החברה הערבית".

"אחרי 17 שיחות שקיימתי עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלה, הבאנו מיליוני חיסונים כדי לחסן את כל אזרחי ישראל עד אמצע מרץ – יהודים וערבים כאחד. יחד נכנסנו לקורונה, יחד נצא ממנה. זוהי הזדמנות להתחיל עידן חדש לכולנו – עידן חדש ליחסים בין יהודים וערבים, עידן של כבוד, שוויון, ביטחון אישי, עידן של הזדמנויות ושל עוצמה".

"מי שטוען שנזכרנו בציבור הערבי רק לקראת הבחירות – או שהוא משקר או שהוא לא יודע את העובדות", הוסיף נתניהו. "לפני ארבע שנים העברתי בממשלה החלטה להשקיע סכום עתק של 15 מיליארד שקלים ביישובים הערביים. זה יותר ממה שהשקיעו כל ממשלות ישראל יחד בכל שנות המדינה".

בהתייחסו לאלימות בחברה הערבית הגובה חיים רבים, אמר ראש הממשלה: "אנחנו פועלים להבטיח את הביטחון האישי שלכם. מ-2016 ועד היום הקמנו תשע תחנות משטרה ושלוש נקודות משטרה. במשך עשרות שנים, הייתה תחנת משטרה אחת בלבד ביישוב ערבי. אנחנו הולכים לפתוח עוד תחנות משטרה. יש עוד הרבה מה לעשות כדי שתרגישו בטוחים ושלווים ביישובים שלכם. אני מחויב אישית להבטיח את הביטחון האישי של כל אחד ואחת מכם. לכן ביקשתי מהשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, להכין לי תוכנית שתמגר את האלימות והפשיעה בחברה הערבית. היא כוללת מלחמת חורמה בארגוני הפשע. זו לא גזירה משמיים. בקרוב מאוד אציג את התוכנית לממשלה ולציבור, ואני מבטיח לכם – אנחנו נבצע אותה".

במהלך ביקורו של נתניהו בנצרת התקיימה הפגנת מחאה של עשרות מתושבי העיר, בה השתתפו חברי כנסת מהרשימה המשותפת. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה במקום, והשוטרים עצרו עשרה מהם. חברי הכנסת הערבים טענו כי שוטרים נהגו נגדם באלימות.

"ההפגנות של הרשימה המשותפת הן סימן לייאוש", אמר נתניהו. "יש להם סיבה להתייאש. גם הם רואים את התמיכה שהולכת וגוברת בי ובליכוד בקרב החברה הערבית. זה מרגש אותי מאוד. אני נרגש לראות את השינוי העצום שמתחולל בחברה הערבית כלפיי וכלפי הליכוד בהנהגתי. עידן חדש מתחיל היום – עידן של אחווה, שגשוג וביטחון".

ראש העיר נצרת, עלי סלאם, שדיבר לאחר מכן, הביע את תמיכתו בנתניהו: "אני מאמין בשלום. אתה עשית שלום עם בחריין, עם האמירויות. הבקשה שלי שיהיה שלום אמיתי עם הפלסטינים. אנו, ערביי ישראל, נהיה גשר השלום". סלאם, הידוע כמבקר בוטה של הרשימה המשותפת, תקף אותה בחריפות: "חלק גדול מהמשותפת – אני לא רואה אותם, לא סופר אותם. תחליפו את התקליט שלכם, תגידו שאנחנו רוצים שלום ורוצים טוב לחברה הערבית".

"מה שראש הממשלה עשה, אף אחד לא עשה. אתה דואג לכל התושבים", המשיך סלאם. "בחרנו במשותפת, אבל הם לא עשו כלום. כל החברה הערבית מאוכזבת מהיחס ומהעבודה שלהם למצביעים. אנחנו רוצים שכל המנהיגים יתייחסו אלינו כמו שמתייחסים לחברה היהודית. אנחנו אזרחים נאמנים".

ברשימה המשותפת הגיבו בזעם על ביקורו של ראש הממשלה בנצרת ותקפו את המשטרה. יו"ר הרשימה, איימן עודה, כתב בטוויטר: "הבריחה הגדולה של נתניהו ממשפט הביאה אותו לנצרת בניסיון נוסף לפלג את החברה הערבית ולחלק אותנו לטובים ורעים. היה בזה משהו מעורר רחמים אם לא היה מביא איתו כוחות משטרה עצומים שמרביצים למפגינים ועיתונאים. אם ככה נראים ניסיונות הפיוס שלך – עדיף שתישאר בבית".

תגיות:נצרתהחברה הערביתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה