חדשות בריאות

9,388 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, שיעור החיוביים עלה ל-7.9%

על פי נתוני משרד הבריאות, 1,063 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 273 מונשמים. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-3,826. יותר ממיליון ו-900 אלף בני אדם קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, וכ-104 אלף מתוכם קיבלו גם את המנה השנייה

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו 9,388 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. זה היום השלישי ברציפות בו מספר המאומתים חוצה את רף ה-9,000. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ביותר מ-121 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-7.9%.

78,826 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,834 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 1,063 חולים מוגדר קשה, ו-273 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה אותרו בישראל כ-523 אלף נשאי קורונה. אתמול נפטרו 33 חולים נוספים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-3,826.

משרד הבריאות מסר גם נתונים על המשך מבצע החיסונים נגד הקורונה. למעלה מ-104 אלף איש התחסנו אתמול, כמחצית מהם קיבלו את המנה השנייה של החיסון. 1,934,685 איש – 21.77% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את המנה הראשונה של החיסון. 104,346 בני אדם – 1.17% מהאוכלוסייה – קיבלו גם את המנה השנייה.

אמש דיווח משרד הבריאות, כי במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהו ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום-אפריקנית של נגיף הקורונה. בכך עלה מספר המקרים הידועים של המוטציה בארץ לשמונה. כזכור, בסוף השבוע האחרון דווח על אבחונם של ארבעה ישראלים כנשאים של המוטציה הדרום-אפריקנית. 

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם בתחילת השבוע, העריך כי המוטציה הבריטית של הקורונה נמצאת בישראל בהיקף גבוה של עשרות אחוזים. מומחי המרכז, המופעל על ידי אגף המודיעין בצה"ל, כתבו בדוח כי "זן הנגיף המוטנטי הבריטי משפיע כבר עתה על היקף התחלואה וצפוי להרחיב את השפעתו. תפוצתו ורבת המידבקות המוגברת מחייבים הקפדה יתרה על ההנחיות". במשרד הבריאות הדגישו, כי המוטציות השונות של הנגיף שהתגלו עד כה גורמות להדבקה יותר מהירה, אך ככל הנראה אינן גורמות לתחלואה קשה יותר.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה