חדשות בריאות

דוח חדש: בימים הקרובים צפויה עלייה משמעותית בעומס בבתי החולים

על פי הדוח, שפורסם על ידי צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית, טרם נצפית השפעה ישירה של מבצע החיסון על אוכלוסיות פגיעות. מספר החולים הקשים צפוי להמשיך לעלות משמעותית בימים הקרובים, ולהגיע לשיא רק לקראת החודש. החוקרים ממליצים להיערך להארכת הסגר בשבוע לפחות, אולם ממליצים לקבל את ההחלטה על כך רק ביום חמישי הבא

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, המנטר את מצב תחלואת הקורונה בישראל, פרסם היום (חמישי) דוח חדש, ממנו עולה כי בימים הקרובים צפויה עלייה משמעותית בעומס בבתי החולים.

לדברי החוקרים, מגמת העלייה בתחלואה נמשכת וטרם נצפית השפעה ישירה של החיסון על אוכלוסיות פגיעות. קצב התמותה האיץ לאחרונה, כאשר סיכויי התמותה עלו והזמן הממוצע לתמותה מאשפוז במצב קשה התקצר. המשמעות היא, כי מספר החולים הקשים באשפוז צפוי להמשיך לעלות משמעותית בימים הקרובים, ולהגיע לשיא רק לקראת סוף החודש. זמן השיא תלוי ביכולת לשמר את איכות הטיפול הנוכחית.

עם זאת, הוסיפו כותבי הדוח כי ייתכן שהחלה מגמת התייצבות בתחלואה; מגמה זו, יחד עם המבצע לחיסון האוכלוסייה, צפויים להוביל להתחלה של שיפור בתחלואה הקשה היומית במהלך השבוע הבא.

בשורה התחתונה של הדוח, טוענים החוקרים כי בשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות האם יש צורך בהארכה משמעותית של תקופת הסגר או האם יש לנקוט בצעדים נוספים להידוקו. הם ממליצים להיערך לקראת הארכת הסגר הנוכחי בשבוע לפחות, אולם להמתין עם קבלת ההחלטה על כך עד ליום חמישי הבא – אז, לדבריהם, ניתן יהיה לוודא האם חלה ירידה משמעותית בנדבקים מתוך האוכלוסיות שהתחסנו. בנוסף, הם קוראים להמשיך בהאצת מבצע החיסונים.

על הדוח חתומים פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, יחד עם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית החולים הדסה.

בתוך כך, על פי הנתונים המעודכנים שמסר הערב משרד הבריאות, מחצות אובחנו 6,260 נשאי קורונה נוספים. אתמול אובחנו 9,417 מאומתים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-7.9%.

נכון להערב, בבתי החולים מאושפזים 1,802 חולי קורונה. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-1,117, מתוכם 280 מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 3,860.

תגיות:משרד הבריאותהאוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה