חדשות בריאות

נתניהו: "נקצר את תקופת המגבלות ככל שנוכל"

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין נפגשו ברמלה עם המתחסנת השני מיליון. נתניהו: "אם כולנו נקפיד גם להתחסן וגם לשמור על הכללים – נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה". אדלשטיין הודיע, כי בשבוע הבא יועברו חיסונים לשירות בתי הסוהר לצורך חיסון האסירים, כולל אסירים ביטחוניים: "במקום לנהל את הוויכוח הזה, תחשבו אם אסיר לא יחוסן ואחר כך נבזבז עליו צוות רפואי, מכונת אקמו ומכונת הנשמה"

נתניהו ואדלשטיין, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מספר הישראלים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה חצה הערב (חמישי) את רף ה-2 מיליון. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו לקופת חולים מכבי בעיר רמלה, ונפגשו עם המתחסנת השני מיליון, מרגריט אלסוסו, סייעת בגן ילדים בת 22.

"זה כבר הופך לשגרה – עוברים מיליון חיסונים, ועוד מיליון חיסונים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "זה דבר שנשמח להתרגל אליו, אבל אנחנו בעיקר רוצים לסיים עם זה. קיימתי עם שר הבריאות ואנשי המקצוע כמה וכמה שיחות כדי להביא את תוכנית הדרכון הירוק למימוש המוקדם ביותר, מה שיאפשר להחזיר את החיים לשגרה".

"גם כשאנחנו עושים את זה נצטרך להמשיך לחבוש מסכות ולשמור על הכללים, כי הנגיף עדיין כאן, ועדיין יהיה בקרב האוכלוסייה הצעירה וזאת שלא התחסנה", הבהיר נתניהו. "אני מבקש להקפיד על כך. אבל אין ספק שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, ואם כולנו נקפיד גם להתחסן וגם לשמור על הכללים – נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מזה".

"אני מפנה את תשומת לבכם לכך שבאירופה מדברים בכמה מדינות מרכזיות על סגרים לתוך מרץ, לתוך אפריל. לא אצלנו. אבל עדיין אנחנו צריכים לשמור להוריד את התחלואה. נקצר את התקופה של המגבלות ככל שנוכל, אבל אנחנו נבקש מכם את שיתוף הפעולה המלא גם בהתחסנות וגם בשמירה על הכללים. נמשיך למיליון הבא – אנחנו בדרך".

נתניהו הוסיף כי "מדי שעה או שעתיים אני מקבל טלפון ממנהיגי מדינות בעולם, חלקם מוכרים ומוכרות לכם, והם מבקשים פשוט עזרה, מבקשים את הסיוע שלנו. ישראל הפכה להיות אלופת העולם בחיסונים, אבל יש לנו גם ידידים טובים. אמרתי להם שאנחנו נעזור ככל שנוכל, אבל אנחנו קודם כל דואגים לכל האזרחים שלנו בלי יוצא מן הכלל, בצורה שוויונית לגמרי. ככל שנוכל, אנחנו גם מסייעים לאחרים כפי שנהגנו בהתחלה – בשיחות ובשיתוף פעולה עם כל מי שאנחנו יכולים, לרבות השכנים שלנו".

שר הבריאות אמר, כי בשבוע הבא יועברו חיסונים לשירות בתי הסוהר לצורך חיסון האסירים, כולל אסירים ביטחוניים. זאת בניגוד לעמדתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, שהביע את התנגדותו לחיסון האסירים בטרם תושלם התחסנות סגל הסוהרים והעובדים בבתי הסוהר.

"אנחנו שומרים על כל ההנחיות של ועדת התעדופים גם כשזה מוצא חן בעיני מישהו וגם כשזה לא מוצא חן", הצהיר אדלשטיין. "אני לא הולך לבדוק איזה חיסון הולך לסוהר ואיזה לאסיר. במקום לנהל את הוויכוח הזה, תחשבו אם אסיר לא יחוסן ואחר כך נבזבז עליו צוות רפואי, מכונת אקמו ומכונת הנשמה. צריך לחשוב גם על זה".

אדלשטיין הוסיף עוד: "אנחנו ממשיכים להוביל בכל העולם במבצע המדהים הזה, הודות להבאת החיסונים ולפעילות של קופות החולים. שני מיליון – קשה להאמין, אבל מספר אמיתי לגמרי, וכבר עשרות אלפים נמצאים אחרי החיסון השני, קרי הגנה כמעט מלאה מהנגיף". הוא קרא לאזרחים מעל גיל 50 ולצוותי ההוראה "לבוא במהרה לקופות חולים להתחסן כדי שנוכל להמשיך את המבצע הלאה".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה