חדשות בארץ

נתניהו: "מנסור עבאס לא מכיר בציונות, ברור שאנחנו נגדו"

על פי הדיווח ב"ישראל היום", ראש הממשלה דחה בשיחות סגורות את הטענות לשיתוף פעולה בינו ובין יו"ר רע"מ, מנסור עבאס: "זו תעמולה של השמאל. אנחנו בעד המצביעים הערבים, אבל לחלוטין נגד המפלגות האנטי-ציוניות". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי לא תהיה לו בעיה להקים ממשלה שתישען על תמיכת הרשימה המשותפת: "אמרתי זאת פומבית כבר בסיבוב השלישי – חבל שלא הקמנו"

נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש בשיחות סגורות דיווחים בתקשורת, לפיהם בינו ובין יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, יש שיתוף פעולה ו"דילים פוליטיים". על פי הדיווח הבוקר (ראשון) של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", אמר נתניהו: "ברור שאנחנו נגד מנסור עבאס. הוא מהתנועה האסלאמית, הוא לא מכיר בציונות, מה לי ולו?".

"אנחנו מתחרים על הקולות, הוא מתחרה נגדי", צוטט עוד נתניהו. "מדברים על שיתוף פעולה בינינו, מה אני אגיד, ממש שיתוף פעולה נפלא. רק לפני חודש הוא הצביע עם יאיר לפיד על חוק שהיה אמור למנוע ממני לכהן כראש ממשלה".

נתניהו הוסיף, כי יריביו הפוליטיים הם העומדים מאחורי הקמפיין נגדו, וזאת במטרה להכשיר את הקרקע להקמת ממשלת "רק לא ביבי" תוך הישענות על קולות הרשימה המשותפת: "הם מנסים להכשיר אותם כדי שיוכלו ללכת עם בל"ד. אנחנו לא מכשירים אותם, אני נגדם, זו תעמולה של השמאל. אנחנו בעד המצביעים הערבים, אבל לחלוטין נגד המפלגות האנטי-ציוניות".

הציטוטים מפיו של ראש הממשלה באים על רקע הביקור שערך ביום רביעי האחרון בנצרת, במסגרת הניסיונות של הליכוד לחזר אחר קולות הציבור הערבי. ברשימה המשותפת הגיבו בזעם על הביקור. יו"ר הרשימה, איימן עודה, כתב בטוויטר: "הבריחה הגדולה של נתניהו ממשפט הביאה אותו לנצרת בניסיון נוסף לפלג את החברה הערבית ולחלק אותנו לטובים ורעים. היה בזה משהו מעורר רחמים אם לא היה מביא איתו כוחות משטרה עצומים שמרביצים למפגינים ועיתונאים. אם ככה נראים ניסיונות הפיוס שלך – עדיף שתישאר בבית".

למחרת ביקורו של נתניהו בנצרת, פרסם הליכוד הודעת הבהרה: "לא נקים ממשלה עם מנסור עבאס או הרשימה המשותפת, ולא נישען עליהם, לאחר שהתנגדו להסכמי השלום שמקרבים בין יהודים לערבים. "אזרחי ישראל הערבים תומכים בליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי נמאס להם לבזבז קולות על המשותפת שיושבת באופוזיציה ולא עושה דבר למענם. הם מצטרפים לליכוד כדי להבטיח שילוב, שגשוג וביטחון ביישובים שלהם. הליכוד ינצח בבחירות, וימשיך להביא הישגים אדירים ולדאוג לכל אזרחי ישראל".

בתוך כך, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר אמש כי לא תהיה לו בעיה להקים ממשלה שתישען על תמיכתה של הרשימה המשותפת. "אני זה שהוביל את המהלך שאמר 'אין שום בעיה להקים ממשלה בתמיכת המשותפת', אמר בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12. "אני אמרתי פומבית שצריך להקים ממשלה בתמיכת המשותפת כבר בסיבוב השלישי – חבל שלא הקמנו".

תגיות:יאיר לפידמנסור עבאסרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה