חדשות בריאות

נתניהו: "ההחלטה בנוגע להארכת הסגר תתקבל עד יום רביעי"

ראש הממשלה נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה, כי ההחלטה האם להאריך את הסגר תתקבל ביום שלישי, ולכל המאוחר ביום רביעי: "אנחנו נמצאים במרוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים"

נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לנתוני תחלואת הקורונה, וזאת ברקע ההערכות במשרד הבריאות כי יהיה צורך להאריך את הסגר. "אנחנו נמצאים במרוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במרוץ הזה".

"אנחנו מביאים עוד חיסונים", הוסיף נתניהו. "אני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי. לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת. את ההחלטה הזאת נקבל בישיבת ממשלה ביום שלישי, לכל המאוחר ביום רביעי, ונודיע על כך בהתאם".

ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, העריך הבוקר כי לא יהיה מנוס מהארכת הסגר: "נראה את הנתונים השבוע", אמר לכאן ב', "אבל אני מעריך שלא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף. עדיין לא ירדנו במספר החולים הקשים בבתי החולים, העומס בכל מערכת הבריאות גדול מאוד, נראה לי שלא תהיה ברירה".  

אש הוסיף כי "בשבוע האחרון יש התייצבות מסוימת, אבל אנחנו מחכים שנראה ירידה כתוצאה מהשפעת החיסונים. זה לוקח את הזמן. גם במספר המאומתים בסוף השבוע היתה התייצבות, ואנחנו מחכים לראות את הירידה כתוצאה מההשפעה של הסגר. זה שבוע מפתח בעניין הזה".

בהתייחסו למבצע החיסונים, אמר הפרויקטור: "במידה מסוימת, ניהנה מהשפעתו בעוד קצת פחות מחודש, כשנשלים את החיסון השני של שני מיליון אנשים שנמצאים בסיכון. זה ישפיע על מספר החולים הקשים בבתי החולים. אבל יש לנו עוד תקופה עד שנשלים את המסה של החיסונים, להערכתי רק בסוף מרץ נוכל ליהנות יותר. גם אז עדיין נצטרך להישאר עם המסכות, עם מידה מסוימת של ריחוק. נצטרך לראות שהשפעת החיסונים היא באמת כמו שאנו צופים".

ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בריאיון לגלי צה"ל כי "השבוע הזה יהיה קריטי. יתחיל להיות אפקט של אנשים שקיבלו את מנת החיסון השנייה, ואני מקווה שנתחיל לראות שבירה של העקומות. יחד עם כמות המאומתים שתתחיל לרדת, אני מקווה שתהיה ירידה יותר חזקה בכמות החולים הקשים והקריטיים".

"אף אחד לא רוצה להאריך את הסגר יותר ממה שנדרש", הצהירה אלרעי פרייס. "לא נראה בעיני הגיוני להציע כרגע להאריך את הסגר בעוד שבועיים. נעשה את המינימום שנדרש, ונראה אם השבוע יספיק".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' נחמן אששרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה