חדשות בריאות

נתניהו: "ייתכן שנידרש לתקופה קצרה נוספת של סגר"

בביקור במתחם חיסונים של קופת חולים מאוחדת בבית שמש, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הממשלה תתכנס מחר לדיון בהארכת הסגר: "אני בטוח שנזכה לשיתוף פעולה, אנחנו בדרך לנצח את הקורונה". שר הבריאות יולי אדלשטיין: "נבקש הארכה של הסגר, אין ברירה"

נתניהו ואדלשטיין, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו הערב (שני) במתחם חיסונים של קופת חולים מאוחדת בבית שמש. בדברים שנשא במקום, התייחס נתניהו לאפשרות שהסגר יוארך בשל נתוני התחלואה הגבוהים: "מחר נקיים ישיבת ממשלה בנושא הקורונה. המוטציה משתוללת בעולם, אתם רואים את המספרים העצומים. יש מדינות באירופה שמדברות עכשיו על סגר עד אפריל. זה לא המצב אצלנו, הודות למאמצים המשותפים שאנחנו עושים יחד, אבל ייתכן שנידרש לתקופה קצרה מוגבלת נוספת".

נתניהו הבהיר, עם זאת, כי תקופת ההארכה של הסגר לא תעלה על שבועיים: "נחליט על כך מחר, ואני בטוח שנזכה לשיתוף פעולה של כולכם. אנחנו בדרך לנצח את הקורונה". נתניהו ציין כי הנחה את אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב וראש המל"ל מאיר בן שבת לקדם באופן מיידי חיוב בדיקות קורונה לכל מי שנכנס לישראל ולהטיל הידוק נוסף על הטיסות מישראל ואליה: "זהו צעד חשוב משום שהמגפה משתוללת בחוץ".

ראש הממשלה דחה את הביקורת על התנהלות הממשלה ואת הדרישה להטלת סגר דיפרנציאלי במוקדי תחלואה בלבד: "סגר דיפרנציאלי לא עובד וגם לא עבד בכל העולם, גם הבדיקות הרבות לא מספיקות. רק סגר וחיסונים עובדים".

בהתייחסו למבצע החיסונים נגד הנגיף, אמר נתניהו: "כדי שנוכל להציל חיים רבים ולצאת מהקורונה, אנחנו חייבים להעלות את אחוז החיסונים באוכלוסייה כולה אבל בייחוד בציבור הערבי ובציבור החרדי. בכל מקום שאני הולך אני קורא לאנשים להתחסן, אני עושה זאת גם כאן היום בבית שמש. שמחתי לשמוע מראש העיר שיש כאן התקדמות ועלייה גדולה. אבל אני בכל זאת רוצה להפנות את דבריי כאן לציבור החרדי ולבקש מכם: לכו להתחסן. החיסונים לא רק יצילו את חייכם ובריאותכם, הם גם יצילו את חיי הקרובים והיקרים לכם – ההורים, סבא וסבתא, השכנים והחברים. רק יחד נוכל להביס את הקורונה".

שר הבריאות התייחס גם הוא למבצע: "שמחתי ללמוד כאן על שיפור הנתונים של ההתחסנות בחברה החרדית. שמעתי אישית מהרב קנייבסקי את הקריאה לכולם ללכת להתחסן, בדגש על המלמדים מסיבות ברורות. שמענו אתמול את ראש ישיבת מיר שאמר שהחיסונים הם טובה שהקב"ה נתן לנו, ומי שלא מנצל זאת הוא כפוי טובה. עכשיו אפשר להתחסן מגיל 45. אנא מכם, מי שבא להתחסן ויודע שאבא ואמא, סבא וסבתא שלו טרם התחסנו, תעזרו להם להגיע לקופות החולים שיקבלו חיסון".

"החיסונים לוקחים אותנו למקום טוב", הוסיף אדלשטיין. "במקביל טיפסנו בחולים הקשים במחלקות הקורונה. נבוא מחר לממשלה ונבקש הארכה של הסגר. אין ברירה, אין דרך אחרת. אני מקווה שזה יאושר, כי כולנו מבינים את המצב. אי אפשר לחיות עם ממוצע של כרגע 8,160 מאומתים ליום, אי אפשר לחיות עם המצב של 1,130 חולים קשים בבתי החולים. צריכים לטפל בזה ולהתקדם עם החיסונים כדי להגיע למציאות אחרת של פתיחת המשק, התרבות, בתי הכנסת ומערכת החינוך. אז נהיה, בעזרת השם, המדינה הראשונה בעולם שתוכל לומר: חזרנו לחיות חיים אמיתיים, חוזרים לחיים".

בתוך כך, ראש הממשלה שוחח היום עם יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. הוא הציג בפניו את נתוני התחלואה וההתחסנות, וביקש כי הרב יורה על המשך סגירתם של תלמודי התורה לאורך כל תקופת הסגר. לדבריו, מדובר במאמץ אחרון שנדרש כדי לנצח במאבק נגד המגפה. הנכד השיב, כי יעביר את הבקשה ופרטיה להכרעתו של סבו.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה