חדשות בריאות

משרד הבריאות: נשים בהיריון יוכלו להתחסן נגד קורונה

בעקבות העלייה בתחלואת קורונה קשה בקרב נשים בהיריון, אישרה ועדת התיעדוף לאפשר לנשים הרות להתחסן. הוועדה המליצה לנשים בהיריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור, או שיש להן מחלות רקע, להתחסן במהלך ההיריון

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי), כי נשים בהיריון המעוניינות להתחסן נגד נגיף הקורונה יוכלו לעשות זאת. לאור העלייה במספר המקרים של נשים בהיריון שנדבקו בקורונה ומצבן קשה, פנה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד"ר בועז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהיריון להתחסן.

בעקבות הפנייה, המליצה ועדת התיעדוף לנשים בהיריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור, או שיש להן מחלות רקע, להתחסן במהלך ההיריון, וזאת כדי למנוע תחלואה עם סבירות גבוהה יותר לסיבוכי קורונה.

על פי הודעת משרד הבריאות, "אצל נשים בהיריון, אשר נדבקות וחולות מנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה מאשר באוכלוסיית גיל דומה". בהודעה צוין, כי המלצת ועדת התיעדוף מבוססת על דעתם של מומחים, לפיה "אין כל מנגנון ביולוגי המסביר אפשרות של פגיעה באם או בעובר. אצל נשים שחוסנו מבלי שהיו ערות לכך שהן בהיריון, לא נצפו במהלך ההיריון תופעות חריגות יותר מאשר אצל אוכלוסייה מקבילה שלא חוסנה".

במשרד הבריאות הדגישו, כי "כמובן שההחלטה היא בידי האישה ההרה, ואם תחליט להתחסן – תוכל לקבל את החיסון באמצעות קופת החולים בה מבוטחת".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה