חדשות בריאות

ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות, למעלה מ-200 אלף איש חוסנו אתמול

משרד הבריאות עדכן, כי אתמול אובחנו 8,511 נדבקים חדשים בקורונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר, כי במהלך היום חוסנו כ-201 אלף איש: "זה הקצב לנצח את המוטציה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

8,511 נדבקים חדשים אובחנו אתמול (שלישי) בישראל, כך נמסר הבוקר ממשרד הבריאות. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 92,709 (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה). בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה ל-9.2%, לאחר ששלשום הוא עמד על 10.2%.

82,930 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 1,918 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. 1,113 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 308 מונשמים. מפרוץ המגפה אותרו בארץ כ-570 אלף נשאי קורונה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 4,142.

מוקדם יותר, עדכן שר הבריאות יולי אדלשטיין כי אתמול חוסנו כ-201 אלף איש – שיא חדש במספר המתחסנים היומי. "עברנו את רף 200 אלף חיסונים ביום – זה הקצב לנצח את המוטציה", כתב בטוויטר. "כבר 550,000 איש חוסנו גם בחיסון השני. 2,272,000 חוסנו בחיסון הראשון. תמשיכו לשמור על ההנחיות גם עם קבלת החיסונים. עוד קצת וזה מאחורינו".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס הבוקר לנתוני התחלואה. "אנחנו באירוע מורכב מאוד", אמר בריאיון לכאן ב'. "המוטציות מדבקות הרבה יותר. בבתים שבהם בעבר מי שהיה נדבק זה ילד, אמא או אבא – היום אנחנו רואים שכל הבית נדבק. ההדבקה בתוך הקהילה בגלל המוטציות הרבה יותר משמעותית. צריך הרבה יותר להקפיד, אנחנו בישורת האחרונה".

הממשלה אישרה אמש את הצעתם של אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את הסגר הנוכחי בעשרה ימים נוספים – עד יום ראשון, 31 בינואר, בחצות. בנוסף, אישרו השרים כי אדם המבקש לעלות על טיסה לישראל יידרש להציג בטרם העלייה למטוס אישור על בדיקת קורונה שלילית שביצע במהלך 72 השעות שקדמו למועד ההמראה, או לחילופין אישור מתחסן או מחלים שניתן על ידי משרד הבריאות. תקנה זו תיכנס לתוקף מחרתיים.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה